Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Tack igen!

Av Lambergsfrua - 2 juni 2012 21:52

Mitt allra varmaste tack till Ruth, Lasse, Anita och Yvonne för värmande och tröstande ord. VIsst är det så attt med tiden bleknar det sorgliga och man minns allt roligt och positivt. Jag håller med om att det var bäst som skedde, när all hopp var ute. MiML och jag sörjer med familjen.


Inte nog med detta, idag fick vi besked om att en ungdomsvän helt oväntat avlidit bara några dagar efter sin 70-årsdag. En vältränad, aktiv man som levde sunt. Ingen fattar någonting.


Ja ja, livet blir inte alltid som man har tänkt sig så det gäller att ta vara på varje minut och glädjas åt nuet.

Jag önskar er alla en god natts sömn.

Varma kramar,

Lambergsfrua   

 
 
Ingrid

Ingrid

2 juni 2012 23:04

Så tråkigt att ni på kort tid förlorat två vänner. Jag känner varmt med er!
Visst gäller det att ta vara på livet, för det är verkligen föränderligt.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Anita

3 juni 2012 08:22

Visst ska man ta vara på varje minut och leva i nuet. Ibland glömmer man av att livet händer här och nu ... inte sen. Stigen slingrar och de där taggiga buskagen är sorgliga att ta sig igenom men om man tänker på att man sörjer för att sorgen är bekräftelsen på att man tyckt om den som gått bort och att man fått förmånen att vara en del av dennes liv så är det en gåva i sig. Den värsta sorgen lägger sig och man går stärkt ur den med fina goa minnen. Känslan av saknad mynnar ut i de där goaste minnena som man gärna plockar fram.

Sorgen ger oss också en signal om hur viktigt det är att ta vara på livet. Att ta in allt fint som bjuder oss på vägen genom det liv vi fått. Du är på rätt väg min vän när du skriver att det gäller att ta vara på varje minut. Det gör ni - det vet jag.
Jag känner djupt med er för jag vet hur ont det gör när sorgen har gripit tag i en.
Kramar om er !!!

 
wiper

wiper

4 juni 2012 12:02

Vad sorgligt att du mist två vänner med så kort varsel. 70 år är ingen ålder numera. Jag hade en morbror som var vältränad men han gick bort före sina bröder som både drack och rökte så ibland undrar man.

Tänker på dig
Varmaste kramen från oss i Småland

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

4 juni 2012 22:25

Tack kära Wiper för värmabde ord!
Ja, ibland känns det meningslöst att försöka leva hälsosamt och klokt. Vill det sig illa finns det inget som hjälper.
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards