Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Lambergsfrua - 13 oktober 2012 18:45

I förra inlägget visade jag den frostnupna båten nedanför vårt hus. Tydligen insåg ägaren idag, att det var hög tid att dra upp pärlan.



Han fick skjuts och anlände med båtkärran på släp. Just där finns ingen ramp att dra upp båten på, så ägaren lossade tamparna och gled ut på vattnet.


Ögonblicket efter jag tagit fotot, satte han full fart in till uppdragsrampen och bilen med kärran försvann på gatan dit bort också - fast inte lik snabbt.


Så har då vår utsikt förändrats från en sommarvy till en höst- och vintervy - och vi har kopplat Motorvärmaren för första gången i år...


Ha en skön lördagkväll alla go'a bloggvänner och andra besökare - som jag inte ens vet om jag har.
Varm kram,

Lambergsfrua    


  



Av Lambergsfrua - 13 oktober 2012 12:15

I går morse vaknade vi till en frostvit värld.



Nu börjar det bli hög tid för båtägaren att dra upp "leksak" för vinterförvaring. Hela båten med kapell och allt var vackert frostad.



På kvällen kom den här kanoten glidande längs stranden. Kanske är det så att båtägare av alla de slag försöker tänja på säsongen så långt det går. Bara isen är gräns... 


Som jag tidigare berättat har vi för tillfället toapapper med kloka ord på. Jag har nu insett att det inte är exakta samma texter på de olika rullarna.


"Om dina svårigheter kan övervinnas, varför bekymra dig? Om de inte kan övervinnas, varför bekymra dig?" Klokt eller inte är upp till var och en att avgöra. Lite roligt är det i alla fall   


Höstfärgerna i år är inte lika sprakande som de brukar vara. Framför allt saknas de riktigt glödande röda färgerna på paletten. Fast helt borta är de inte.


I dagen NWT fick jag förklaringen:
"En kall och blöt sommar som följs av en mild och fuktig höst ger mest gulbruna och bruna nyanser på löven". Nog har det varit blött och fuktigt så det förslår, men visst finns det en skönhet även i de gula skiftningarna.


Önskar er alla en riktigt skön och trivsam lördag.

Varm kram,
Lambergsfrua   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards