Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Lambergsfrua - 18 oktober 2012 19:45

I morse var vi upp tidigare än vanligt för Silverpilen skulle på sin årliga koll. Grått och regnigt, men Silverpilen skötte sig exemplariskt och kunde återvända hem igen med hedern i behåll.


Jag har börjat bränna över bilder från CD till DVD - inte helt utan problem, men nu har det ordnat upp sig tack vare support från käre Barnbarnet i går och min envisa egen "trial and error"-vilja idag.


Vi såg sedan reprisen av Skavlan, där han försökte pressa Camilla Henemark på uppgifterna om "förhållandet med kungen". Hon var stark och vacker, men nu väldigt vag om just den delen och det är väl klokt. Deckardrottningen m.m Anne Holt var en uppfriskande motpol till Camilla H i både sätt och framtoning. Ryback är härlig och slagfärdig i sin ungdomliga rättframhet. Uppfriskande att se och höra honom.


Sen kom då Ulf Lundell, men innan dess måste alla andra gäster runt Skavlan lämna scenen, för Lundell gillar inte att umgås med folk allra minst i "TV-soffan". En excentrisk herre med högt ställda krav på omgivningen, tycktes det mig. Jag uppfattade hans agerande som divalater, men det kanske var helt fel. En man som är sig själv nog och inte vill besväras av andra - fast han gillar nog att folk kommer till hans spelningar och köper hans skivor.


Nu lägrar sig mörkret efter en regnmättad dag. Jag hoppas ni alla får en fortsatt skäön kväll oavsett vad ni ska göra.


Varm kram,

Lambergsfua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards