Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Lambergsfrua - 1 december 2012 20:19

I går kom vännen Malte till oss med fyra vackra ljus, som han och hustrun stöpt själva.


 
Det har blivit en tradition, som vi uppskattar väldigt mycket. Ljusen är långa och vackra och brinner med lugn och fin låga. Vi har satt de fyra ljusen i vår adventsstake, som är ett arvegods från MiMLs hem. Enkel och stilfull utan mossa och prickiga flugsvampar - men sådana adventsstakar är också trevliga;)


I eftermiddag har MiML och jag  varit på Löfbergs Lila Arena (LLA) och sett Färjestad slå Modo med 2-1. Det var en hård och snabb match med hög stämning, mycket tack vare FBK-fansen med sina hejaramsor, sånger och flaggviftande. Hockey live går inte att jämföra med hockey på TV.


Jag hade med min nya Samsung smartphone, men bilderna blev kass, mycket beroende på att det sitter ett säkerhetsnät framför åskådarläktarna. Sammyn fokuserade på nätet - men man kan inte begära så mycket mer för 695 kronor med kontantkort inklusive ett års fri surf... Jag har en utmärkt kamera, men den var inte med ikväll.


I morgon bär det av söderöver för att under några dagar uppleva julmarknaderna i Berlin. Eftersom hotellet begär 3 Euro/timme för uppkoppling på internet, avstår jag mer än gärna att utnyttja den servicen    .


Önskar er alla en fin vintervecka!

Varm kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards