Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Lambergsfrua - 28 december 2012 16:45

Nu har jag hamnat i en tid av lätt förvirring. Vad är det som gäller? Vad ska man säga?

Jag träffade grannen på annandagen och sa: "God fortsättning". Hon avslutade vårt lilla möte med "Gott nytt år." Kanske en aning för tidigt i min lilla värld, men visst är det trevligt med ett vänligt ord - eller två.


När är det egentligen läge att går över till "Gott slut" och när är det dags att ändra till "Gott nytt år"? Se där vilka viktiga funderingar jag har.  Och inte har jag något bra svar heller.



 
I går tog vi
en tur med stavarna runt Lambergsjärnen, men det kändes som en riktigt dum idé - trots broddar. Det var rent uschligt halt på vissa ställen, rentav som en pickelpist. Opreparerad.


Karlstad kommun skryter med att värna om cyklister. Vid snöröjning prioriterar man bussgator och cykel/gång-vägar - men det finns faktiskt avsnitt som är helt bortglömda, som från vändplanen vid båtbryggorna fram och förbi ByggMAX.  När vi lyckligt och väl kom hem igen med armar och ben i behåll, hade vi tränngsvärk i höfterna efter att ha spänt oss så mycket. 


 
Bilden här
har inget direkt med texten att göra, men det kändes lämpligt med ett avbrott här.

 

Denna soliga dag med några minusgrader lockade till en promenad. Visa av gårdagens upplevelser, tog vi bilen ner till centrum och traskade sen runt på snöfria torra trottoarer. Man har nämligen värmeslingor där. På så sätt fördrev vi en timme hur lätt som helst. Och jo visst ja, jag hann slinka in i en affär och köpa en tröja också.   


I kväll kommer Dottern med familj hem igen efter sitt Budapestbesök. Det ska bli så roligt att få träffa dem igen och höra om deras upplevelser.

 
I trädet utanför oss satt den här lilla gynnaren och spanade ut över omgivningarna. Egentligen visar jag inte bilden för fågelns skull utan för knopparna på trädets kvistar. Visst ser det hoppfullt ut!

Önskar er alla en fin fredagskväll.

Varm kram,

Lambergsfrua   








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards