Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Ett nutida foto berättar

Av Lambergsfrua - 5 september 2013 22:15

För en tid sedan visade jag ett foto från min 7-årsdag, då jag fått en ny skolväska i present.


Exakt 68 år senare firade jag min födelsedag tillsammans med nära och kära hemma hos Dottern och Svärsonen. Bara käre Barnbarnet saknades. Han hade börjat sina studier i Göteborg och kunde inte komma ifrån. Present hade jag fått av honom, innan han försvann söderut. Nånga andra fina presenter fick jag också.

Den här gången fick jag också en axelväska, men av snyggare design och kvalité. Och håll med om att färgerna är helt suveräna - helt klart mina färger.


Varm kram,

Lambergsfrua   


 
 
Ditte

Ditte

6 september 2013 10:19

Visst är det kul med både gamla och nya foton! Och presenter :D

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

6 september 2013 13:13

Mest presenter kanske ;) *flin*
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Lasse

6 september 2013 13:30

Underbart dejavu ögonblick. Du har inte åldrats en dag (nåja, kanske några - men med värdighet!!!).
Ha en underbar helg och hälsa Ulf.

Lambergsfrua

7 september 2013 22:30

Tack Lasse! Du e' ju bara bäst ;) Visst har jag fått fler skrynklor i nyllet, men hellre det än skrynklor i själen och hjärtat.
Ha det gott du också.
Kram,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

9 september 2013 13:00

Det var en jättefin bild på dig och väskan är supersnygg, skulle vilja ha en sån själv, och den passar perfekt till dina kläder. Du ser så ungdomlig och snygg ut och jag trodde du var yngre än mig.

Ha en skön dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 september 2013 12:15

Tusen tack Wiper! :) Jag är mycket förtjust i väskan, som är en present från Sonen och topen som jag fick av Dottern och Svärsonen lite i förskott - men kjolen har jag köpt själv *fniss*
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

10 september 2013 19:24

Allra först GRATTIS! Sedan kan jag konstatera att vi gillar samma färgskala. Blått är så vackert och vad bra det klär dig. Hoppas du får mycket roligt med den väskan på axeln, både när och fjärran! KRAM!

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

14 september 2013 10:32

Tack snälla Suss! Visst är blått i olika nyanser en härlig färg. Väskan kommer väl till pass vid många olika tillfällen.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

10 september 2013 22:00

Vilket härligt foto och så ung du ser ut! (Jag blir lite avundsjuk.)
Och så kul att presenterna överensstämde på foto från då och nu.
Väskan är jättesnygg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

14 september 2013 10:34

Tack go'a Ingrid för fådda rosor ;) Jag är jättenöjd med väskan, både färgen och storleken, klart snyggare än väskan från förr.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

13 september 2013 08:44

Väldigt bra bild som sagt, och väskan klär dig verkligen ;) Decults hemsida är snart klar, men om du vill kolla in Joakims övriga sortiment kan du tjuvkika här: http://stilius.se/decult/

Kramis!

Lambergsfrua

14 september 2013 10:36

Tack Sonen, det var ettg bra val av dig :) Ska kolla hemsidan direkt. Det jag hittills sett av sortimentet är över förväntan tyckr jag. Snygga saker, inte bara för ungdomar.
Stora kramen,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards