Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 13 december 2016

Av Lambergsfrua - 13 december 2016 17:00



Trevlig Lucia önskar jag alla
med den här originella ljusstaken, som jag såg på ett besök i Societetshuset på Utö i Stockholms skärgård. Det blev effektfullt med ljusen som speglade sig i fönstret.  

Natten går tunga fjät... Fortsättningen stämmer väldigt bra just denna dag "kring jord som sol'n förgät". Ja nog har solen glömt bort oss, känns det som. Här är dagen nu bara 6 timmar och ett par ynka minuter till och än har vi inte nått bottenläget vid midvintersolståndet.

 
Då piggar det upp med Luciafirande och många tända ljus. De här värmeljusstakarna med röda ljus fick Mannen i Mitt Liv och jag av Dottern och Svärsonen i 56-årig förlovningapresent i början av december. Mycket uppskattat och i kväll ska de tändas.


Vår nya adventsstjärna får lysa dygnet runt nu, när det är så mörkt. Vår gamla adventsstjärna inköptes i december 1961 och hade gjort sitt efter förra årets advent. Den var också av papp och hade ungefär samma varma röda färg, som den nya. Man kan säga, att den led av materialutmattning och behövde pensioneras.

Varm kram,
Lambergsfrua
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards