Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 23 december 2016

Av Lambergsfrua - 23 december 2016 08:00

Idag är det 55 år sedan Mannen i Mitt Liv och jag gifte oss i vackra gamla Ösmo Kyrka norr om Nynäshamn. Smaragdbröllop kallas det visst.

 
Det var en gnistrande kall dag med blek vintersol. Till vår stora förvåning var den tunga kyrkporten låst, när vi skulle kliva in i kyrkan! Jag har skrivit om det tidigare och hela berättelsen kan du läsa  här.

Den dagen åt vi wienerschnitsel, som vi båda var så förtjusta i. Och är fortfarande faktiskt, även om vi knappast någonsin äter det numera.

 
När det sedan var dags att fira vår ettåriga bröllopsdag fick Mannen i Mitt Liv fria händer att ordna till något gott och det blev sannerligen inte lika elegant - det blev rotmos och julkorv!!  Följ länken om du vill veta, hur och varför det blev så . Och hur det har blivit många, många bröllisar sedan dess.

Naturligtvis blir det så även i år då Dotter, Svärsonen och Barnbarnet kommer till oss på middag. Sonen tvingas avstå i år (stackarn - he he), eftersom han jobbar i Göteborg hela helgen.

Önskar er alla en bra dag denna dan före dan.
Varm kram,
Lambergsfrua
    



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards