Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Tänk, så det kan toka till sig ibland!

Av Lambergsfrua - 10 september 2009 23:01

Jag är lite fåfäng och fick två glittriga pluttar på mina hörapparater, något som MIML naturligtvis inte brydde sig om alls. Idag hade han problem med sin vänstra hörapparat, han fick inte in rätt ljud och jag hörde ju hur den pep lite då och då från hans ena öra - eller hörapparat med andra ord.


På eftermiddagen, när jag skulle ynka honom lite för problemen med den alldeles nya apparaten, fick jag plötsligt se hur det glittrade förförisk i MIML:s ena öra Förvånad Våra hörapparater låg bredvid varandra och när jag hjälpsamt räckte över hans i förmiddags blev det väldigt fel! Så där gick vi i flera timmar med omaka par. Undra på att det blev fel i hörandet *fniss* - fast MIML var inte riktigt i fnisstagen, får jag väl tillstå...


Sov gott alla go'a bloggarvänner och andra besökare och ha en fin dag i morgon!

Kramar!  

 
 
Ingen bild

Peter

11 september 2009 01:20

He he, typiskt på något sätt att han inte märkte nå't. Eller jo, det gjorde han ju, men såg inte. Faktiskt ett av mina probelm också, jag spenderar en stor del av dagarna med att leta efter grejor jag just höll i handen och ibland tror jag att jag skall bli helt tokig.

Men för att återgå tillämnet, skall jag ta med mig "Kurtan-block" nästa gång jag kommer upp, så vi kan kommunicera?

(Just kidding mom ;D)

Kram / Peter

 
Ragnvi

Ragnvi

11 september 2009 05:52

Morning! Hoppas du/ni sover sött än på ditt/ert söta öra!
Hur det kan bli...säkert fnissar mannen i ditt liv idag åt fadäsen!
Vinet som smakar ansjovis...har aldrig smakat det o kommer nog inte att göra det heller kanske!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Berith

Berith

11 september 2009 09:23

Så tokigt det kan bli =))
Ha en bra fredag!!
kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 september 2009 10:25

Nämmen så tokigt det blev då, inte fel att gubbsen glitrar lite, men det får inte vara på bekostnad av fel hörsel. Tur att det fixade sig till slut.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

11 september 2009 19:22

Detta var en "rolig historia" att höra för den som inte drabbats och tur att det redde upp sig. Kul att Mannan i ditt liv fick vara lite fåfäng en stund ... ja, med tanke på glittret.
KRam och ha en god helg.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 september 2009 22:59

Men vad fiffigt...och det blev ju riktigt snyggt.
Toppen att det finns så fina hörappater nuförtiden.
Ha en fin fortsatt kväll, och god natt, och fin helg.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

11 september 2009 23:07

Så gulligt med glitterpluttar på din hörapparat, nu kan ni ju skilja dem åt, fast det funkade visst dåligt den här gången.

Hoppas att ni får en riktigt fin helg med sol och vackra höstdagar.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
soffie

soffie

12 september 2009 01:57

jag måste helt enkelt visa min käre mor din fina hörapparat för hon verkar tycka detta är så ålderdomligt,
Hmmm borde nog presentera henne för dej så hon förstår vilket hjälpmedel detta är .
Att höra bra igen.
Kram

http://www.soffie69.blogg.se

 
Ingen bild

Lowa

12 september 2009 09:34

ha,ha.. tur att ni upptäckte eländet med hörapparaten! Sköt om er! Kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 september 2009 12:54

Peter: Jo han märkte ju att något var fel och vi kom överens om att ta oss till Hörcentralen på tisdag då de har jourtimme på eftermiddagen. Men han tittade aldrig på de två apparater jag räckte till honom - och jag tittade ju inte på mina heller. Dubbelfel med andra ord :=) Förresten, vad är Kurtan-Block???

Ragnvi: MIML flinade lite snett - efter ett tag... Vinet behöver du inte prova. Det har jag gjort åt dig ;)

Berith: Tack det samma! Önskar dig också en fin helg!

Ruth: Ja MIML fär så gärna glittra - men kanske inte just i öronen med känt resultat *fniss*

Medresenärskan: Ja ja, glitter och glamour - men nån måtta får det allt vara ;) Ha en skön helg du också!

Ingermaryissa: Vid utprovning av hörapparater får man välja om man vill ha någon slags dekoration. Man kan välja en eller flera pluttar och det finns många färger att välja på. Trevlig helg!

Ingrid: Gissa om vi kommer att vara uppmärksamma i fortsättningen på glittriga pluttar eller inte *fniss*
Igår hade vi en helt fantastisk sensommardag med +20 men idag är det mulet och +15. Hoppas du får njuta av sol på Gotland :)

Soffie: Vad synd att din mamma tycker att det är gammalmodigt med hörapparater. Antar att hon tycker samma sak om glasögon också, eller ;) Skojade bara!
Att inte höra och inte heller vilja ta till sig den hjälp som finns att få - det tycker jag är ännu ålderdomligare.
Kram till både dig och din mamma!
PS. Vill du mitt efternamn för kontakt - kolla NWT:s artikel den 11/9 om bassängkissande tjejer. Det är MIML som syns på bilden och som uttalar sig DS

Lowa: Ja det blev en något oväntad lösning på hörselproblemet den dagen ;) Var rädd om dig!

Tack för alla kommentarer och stor kram till er!




http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
GEB

GEB

23 september 2009 20:57

Det var en gullig historia även om den innebar ett tillfälligt lidande.
Det var ju en jättefin idé - tala om att hörapparaten blir som ett smycke!
Den har ju en ä-n viktigare funktion än att glittra men varför inte lite mer glitter och glamour i denna ofta alltför bleka värld!

http://www.utanfarstu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards