Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Lambergsfrua - 8 oktober 2009 16:53

Hörslan var nöjd (audionomen, alltså) och vi var nöjda.  Glad

Det fanns plats för ytterligare ett program på våra digitala hörapparater och då valde jag  "Bättre musikljud".  Så nu har jag:

1.  Normalläge för ljud runt omkring mig

2.  Direktkoppling till Teleslinga

3.  Normalläge + Teleslinga (vilket betyder att man hör både det som sägs i rummet och det som sägs på TV.

4.  Musik - fångar upp fler toner och ger fylligare musik än de andra ljudprogrammen gör.


Dessutom kan man själv tillfälligt höja eller sänka volymen med en liten knapp.

Jag tycker det är helt fantastiskt attt det finns så fina hjälpmedel


Vad Mannen i Mitt Liv valde? Tyst - Ett program som utestänger alla ljud! Skrattande

No comments.


Önskar er en skön kväll - här har det "skurat" ordentligt några eftermiddagstimmar och de gråamolnen ser ut att vilja lämna ifrån sig ännu mer väta Obestämd


   

Det var annat förr om man hörde dålig...

Hörslan var nöjd, vi var nöjda.  Glad Det fanns plats för ytterligare ett program på våra digitala hörapparater och då valde jag  "Bättre musikljud".  Så nu har jag

  1. Normalläge för ljud runt omkring mig
  2. Direktkoppling till Teleslinga
  3. Normalläge + Teleslinga (vilket betyder att man hör både det som sägs i rummet och det som sägs på TV. 
  4. Musik - fångar upp fler toner och ger fylligare musik än de andra ljudprogrammen gör.

Dessutom kan man själv tillfälligt höja eller sänka volymen med en liten knapp.

Jag tycker det är helt fantastiskt attt det finns så fina hjälpmedel


Vad Mannen i Mitt Liv valde? Ett program som utestänger alla ljud Skrattande

No comments.


Önskar er en skön kväll - här har det "skurat" ordentligt några eftermiddagstimmar, men tycks klarna nu.

Kramar!


 

Det var annat förr om man hörde dålig...

Av Lambergsfrua - 8 oktober 2009 11:50

Solen strålar, luften är hög och klar, vattnet är spegelblankt och efter en frostig natt pekar nu termometern på +7.

Idag ska vi på återbesök till Hörcentralen - "hörslan" vill kolla, att vi och våra nya hörapparater fungerar tillsammans. Det gör vi faktiskt - när vi inte av misstag använder varandras Förvånad.


Bilden till gårdagens inlägg lyckades jag inte infoga i går. Loggade ut och sen in igen, men det var lika omöjligt. I morse gick det hur bra som helst. Detta har hänt mig en gång tidigare, sen vi fick den "nya bloggen".  Är det fler av er bloggarvänner, som råkat ut för samma sak? Irriterande är det i alla fall Rynkar på näsan


Men som sagt, nu är ordningen återställd - och livet känns bra Skrattande

Ha en härlig dag!

Kramar!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards