Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Lambergsfrua - 27 oktober 2009 19:30

Idag har käre Mannen i Mitt Liv och jag varit nere i centrum för att uträtta en del småärenden. Fick då plötsligt se två kolsvarta tjejer helt klädda i svart. "Oj", sa jag till MiML "det var dom svartaste människor jag nånsin sett".   Och då har vi ändå rest runt nere i mörkaste i Afrika och sett totalt kolsvarta människor, så jag är inte helt ovan vid olika färger på människoskinnet. Dom här blev liksom ett med klädseln. "Ser du inte att dom är målade!" sa MiML okänsligt. "VA??" utbtast  jag, vände mig tvärt om och höll på att tappa balansen på kuppen.


Några minuter senare fick vi syn på tre helt vitmålade och vitklädda tjejer. Fattade absolut ingenting. Hann sen bara gå några steg, så kom tre helt rödmålade och rödkläda tjejer nästan dansande fram på gatan. Då fick jag äntligen upp kameran som legat i fickan hela tiden.


Nu är frågan, var det ett projekt för att bevisa: Vi är alla lika fast ändå olika. Var det medlemmar i den oerhört skickliga Gundegabaletten, som var ute för att gör reklam för någon av sina uppskattade dansuppvisningar - eller var det bara några tjejer, som hade klätt ut sig inför Halloweenfirandet. Ja, se det får jag alderig veta, eftersom jag blev så paff, att jag inte ens kom mig för att gå fram till en av rödluvorna för att fråga. Ett kul inslag i stadsbilden var de här tjejrna i alla fall - och jag är säker på att de hade roligt själva också Glad


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards