Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Hej då Skrapnos!

Av Lambergsfrua - 13 januari 2010 22:39

Ja, så har vi då fått besked från försäkringsbolaget - det lönar sig inte att reparera vår lilla Skrapnos. Det skulle kosta mer än vad den är värd. Däremot löser de in Skrapnosen till ett betydligt bättre pris, än vad vi hade vågat hoppas på, så vi har accpeterat det och ska nu försöka skaffa en "ny" begagnad bil. Klokast vore förstås att använda sig av allmänna kommunikationer, taxi och hyrbil, men nää det vill vi inte ännu. Det känns på något sätt som om vi skulle kapitulera för - ja jag vet inte riktigt. För ålderdomen kanske.


Vi har kollat några bilar, men inte bestämt oss till 100% ännu. Det gör vi först i morgon, då vi ska ut till bilfirman.


Morgonen var mycket dimmig och det lämnade underbart vackert fostiga trän. Sen har det varit mulet, men ändå ganska ljust och -11


Önskar er alla en riktig god natts sömn

Varmaste kramar!


 

 
 
Ingen bild

Maria

14 januari 2010 10:17

Synd om Skrapnos, men bra att i fick ut mer än beräknat. Härliga bilder. Vår lilla syren hemma ser helt fantastisk ut med rimfrost o ljusslingor. Önskar att jag hade en kamera som klarade att ta riktigt bra bilder i mörker, men jag får spara bilderna på hårddisken i huvudet istället.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 januari 2010 10:34

Maria: Tack för att du ringde om ev. lån av bilen till oss:)
Ja, visst var det positivt med ersättningen, men vi tyckte allt lite synd om Skrapnos, när vi lämnade honom. Han (för det var väl en han?) tittade lite sorgset på oss med sitt tilltufsade högeröga;). Det såg jag alldeles tydligt *garv*
Du Maria, den där hårddisken du har innanför pannbenet går inte av för hackor - men det du lagrar där, kan ju inte vi andra se. Där är i alla fall kameran suverän ;)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 januari 2010 12:04

Vad skönt att allt är klart och blev till det bästa. Det finns ju dom som kör bil ända upp i 90-årsåldern så du och jag är i våra bästa år ;) jag kommer då att fortsätta köra tills jag blir senil =) eller inser själv att det inte går längre.

Hoppas ni hittar en bra bil så blir till belåtenhet. Jättefina vinterbilder du bjuder på.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Bus

14 januari 2010 12:10

Näää hon blev inte sotis... och dessutom kändes donnan lite träig om sanningen skall fram :=)

Bilen en "han"? Min bil e iallafall en "hon"...gamla Bettan...

Ha're Frun

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 januari 2010 12:26

Wiper: Håller helt med dig, även om det inte var jag som körde den här gången ;) Vi har kikat på en Mitsubishi Colt 2007 års modell och ska bestämma oss i eftermiddag.

Bosse Bus: Klok Hustru du har och säkert både mjukare och go'are än den där Donnan.
Klart bilen e' en han! En Skrapnos kan absolut inte vara en hon *asgarv*

Varmaste kramar till er båda två!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

14 januari 2010 14:14

Så fina foton !
Här är det också otroligt vackert med rim-frosten på träden.
Ser ut som ett sagolandskap..
Vi fick verkligen vinter i år, och vackert blev det.
Även om det ställt till en del med trafiken och sträng kyla på många ställen.
Här är det också fortfarande kring 11 minusgrader, och det var länge sedan vi hade en sådan här vinter i Stockholm
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

14 januari 2010 16:20

Bilar ja, de går ju faktiskt att ersätta med nya!!
Blev lite full i skratt o minns en bil jag hade som jag faktiskt fick rent orimligt bra ersättning för. Tre av mina bilar har gått till skrot efter olyckor - en enda gång har jag varit i bilen själv, då blev jag påkörd bakifrån när jag stod för stop!
Bilen gick av på mitten, men vi i klarade oss bra o han som körde på oxå. Tack o lov.
Fina bilder du tagit. inte untan att vinterlandskap är vackert även om jag längtar efter våren.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 januari 2010 19:46

Inger Maryissa: Det är ännu vackrare nu, rimfrosten är riktigt tjock. Ser nästan overkligt ut. Vi hade också -11 här i dag och det är riktigt halt på gator och vägar. De flesta trottoarer är i alla fall sandade.

Herr Nilssons Fru: Vilken tur du har haft som klarat dig så bra ändå vid krockarna. Just påkörning bakifrån kan ju ge livslånga med med bl.a.whiplash-skador Tack för berömmet, men jag längtar också till våren nu.

Varmaste kramar till er båda två!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards