Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Snacka om dålig tajmning!

Av Lambergsfrua - 4 maj 2010 21:00

Go' kväll kära vänner!

Idag var det soldis och +11, så jag tog mig samman och putsade våra vintersmutsiga fönster inklusive dem på den inglasade balkongen. Det tog sin rundliga tid, men jag kände mig supernöjd efteråt och njöt i fulla drag   


Dottern och Svärsonen kom över för att se om det var något de ville ha av det jag rensat ut ur klädkammaren i helgen. Sen satt vi en stund på balkongen och då fick vi plötsligt se, hur en vuxen kvinna med fin boxer böjde sig ner vid de återstående små påskliljorna på andra sidan Tjärnen och plockade dem som var kvar   


Vi blev så häpna och förbaskade att Dottern och jag gick direkt in till datorn och skrev en insändare i vår lokaltidning. Hur tänkte hon? Att påskliljor växer vilt i Karlstad? Eller???


Nr sen Dottern och Svärsonen travade hemåt började det regna och inte måttligt heller. De blev genomvåta - och mina rena fönster prickiga...   

GRRR! MUTTER och MORR!


I morgon ska jag jobba på LBC Frakt med att scanna fraktsedlar. Önskar er alla en skön kväll innan det är dags för Loppelådan.

Mina varmaste och soligaste kramar till alla er som tittar in här!   

 
 
Ailas

Ailas

4 maj 2010 22:08

Fy säger jag bara! Hur fräcka kan inte folk vara??? Jag menar, hur många är SÅ fattiga att de inte har råd att ordna med egna blommor, om nu blomlusten kommer över dem... Hoppas att människan läser insändaren och SKÄMS!

Tack för gullig kommentar hos mig. Värmde! Kram

http://ailas.svenskablogg.se

 
Ruth

Ruth

4 maj 2010 23:05

Du har varit duktig som har putsat så många fönster, titta så fint det ser ut med dropparna på en spegelblank yta, vackert.
Så ni tog tjuven i hampan och ger veckans ris, bra ! Synd du inte har bildbevis också. Det är inte klokt hur en del kan vara fräcka.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

5 maj 2010 08:03

Godmorgon =)
Det var väldigt fräckt !!
vädrets makter tar inte hänsyn till ny putsade fönster ;)))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

5 maj 2010 08:35

Morning! Det där känner man igen...på jobbet blommar tulpaner utmed en husvägg...alltid är det en o samma person som plockar in o plockar in...lite fräckt kan man tycka...
Har läst ikapp en hel massa hos dig! Underbara foton! Och så kul att läsa om Skogsrå´t LambergsFrua!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Cina

Cina

5 maj 2010 09:43

FYTUSAN så fräcka folk är....man blir ju ursinnig när man ser sånt.
Bra att skriva i tidningen så kanske de fattar!
Men ibland tror jag inte folk förstår ändå.

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
katsura

katsura

5 maj 2010 12:13

Kan man bli annat än stum? Jag undrar ofta hur folk tänker t ex hur tänker den av mina grannar som ofta låter sin hund göra nr 2 precis utanför vår grind?
Men tanten tyckte nog det satt fint med lite gratis snittblommor (hoppas de doftar riktigt starkt för påskliljans doft liknar mest kattp...ss :)
Ha en bra dag!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 maj 2010 18:40

Tack för din varma häslsning!!!
Jag tycker det är så roligt med blogge...och min dagbok,,,med bilder..vet att många tycker det är så roligt att titta, läsa "och vara med"..på "resan"...
Yänk hur folk kan bete sig..att ta och plocka PÅSKLLJORNA!! Hoppas att den damen läser i tidningen OCH SER o LÄSER insändaren...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anita

Anita

5 maj 2010 18:43

Ja det må jag säga att det var fräckt. En del tror att det allmänna får användas hur som helst. Bra att ni skrev i tidningen. Hoppas bara att hon läser det.
Fönster är tråkigt att putsa och knappt lönt ;-)) Duktig har du varit min vän !!! Skall göra samma sak jag också (snart).
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
yvonne

yvonne

5 maj 2010 19:19

Visst regnade det igår! Fast vi lyckades undvika skuren eftersom vi satt inne på Woolpack! Varför plocka påskliljor när det finns vitsippor i överflöd? Ha en fin kväll i Karlstad, just nu skiner solen i alla fall! ;)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards