Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Måndag igen! :D

Av Lambergsfrua - 11 oktober 2010 10:40

Jo, men visst är det härligt när en ny vecka inleds med sol och hög, klar luft.   


Vi hade frost på bilarna här i morse, men förhoppningsvis har den töat undan, när MiML och jag nu snart ska iväg till vårt måndagsjobb.


Jag vill bara tacka innerligt alla er, som har skrivit kommentarer hos mig det senaste dygnet och som jag inte har svarat på. Ännu! Det får vänta tills jag kommer hem igen efter jobbet.   


Önskar er alla en fin dag!

Varma och soliga kramar!    

 
 
Ailas

Ailas

11 oktober 2010 12:30

Frost...! Näää, vill jag inte. Inte, inte, inte, innnnnnte!

Men solen skiner och hela helgen var fullkomligt bedårande. Härliga promenader blev det även för min del, jag som ändå är ganska lat...

Bilden med himmelsvågorna tycker jag för övrigt också var helt bedårande.

Varm hälsning från soliga Jönköping!

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 18:13

Tack snälla Ailas för bedårande positiva kommentarer ;) Håller med dig, vill INTE ha frost och annalkande vinter ännu. Det tar emot att plocka fram motorvärmarsladden till bilen redan. Suck!
Mina soligaste kramar till dig!

 
wiper

wiper

11 oktober 2010 16:52

Vad härligt att ni också har samma fina väder. Fin bakgrund och jag ser att du har en ny header som är jättevacker. Jag gillar ditt typsnitt på headertexten.

Ha en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 18:09

Tusen tack go'a Wiper för alla positiva ord - gör mig så glad :D
Önskar dig en skön kväll!
Mina varmaste och soligaste kramar!

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

11 oktober 2010 19:26

Who vilken härlig bild du hade i förra inlägget med vågor på himlen. Helt otrolig. Hoppas allt är bra med dig, själv börjar jag pigga på mej efter en hostvecka.
Vi hade oxå frost i natt följt av en underbart vacker dag. De e gott med fina höstdagar.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

Lambergsfrua

11 oktober 2010 19:50

Tusen tack Wiper för berömmet!
vad skönt att du börjar må bättre nu. Hopps du snart blir riktigt frisk :D
Soligaste kramar min vän!

 
katsura

katsura

11 oktober 2010 20:28

Vilken fantastisk toppbild du har lagt in. Sådana vyer är jag inte alls van vid! Sol även i Skåne och i morse var det +3 grader här vid havet, men på jobbet, inåt landet var det frost och nollgradigt :( Jag är inte riktigt där än, rent mentalt alltså :)
Tack för din kommentar!

http://katsura.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 20:43

Varmt tack Katsura!
Toppbilden är från vår resa från Idre in i Norge för några veckor sen. Det var så sagolikt vackert. Den där morgonfrosten gillar jag inte. Blir nog aldrig mentalt redo för varken den eller vintersäsongen ;) I morgon kommer vi att koppla motorvärmaren, så bilen har "skrapfria" rutor nästa morgon.
Soliga kramar!

 
Lena

Lena

11 oktober 2010 22:22

Åh, vad jag får dåligt samvete. Jag tycker det är jättekul att få kommentarer och läser dem med största iver. Däremot är jag usel på att svara på dem. Måste nog skärpa mig. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 oktober 2010 22:41

Men snälla Lena! Inte ska du ha dåligt samvete för att du inte svarar. Jag gör väldigt ofta precis likadant. Det tar ju en liten stund att skriva ett svar och det är inte alltid man har tid just då.
Ha det toppenbra i det underbara höstvädret!
Varmaste kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards