Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lambergsfrua - 20 november 2010 13:11

Tiden rinner iväg och nu börjar gråa november lysas upp av diverse juldekorationer. På tisdag kommer den pampiga granen till Torget och redan lyser och glimmar det i träden inne i centrum. Med reklamen idag kom tre smyckekataloger till brädden fyllda med guld, diamanter, glitter och kanske lite glamour.   


Men varför kostar sakerna 149 kr, 1.999 kr eller 9.999 kr? Hur dumma tror de att vi kunder är?  Tror de att kunden tänker " Ja ringen kostar 140 nånting eller 9 000 nånting"? Nu köper jag i och för sig inte så dyra smycken, men jag skulle generellt sett vilja se en bojkott mot företag som envisas med  att prissätta  sina varor på det sättet - fast så blir det förstås aldrig.   


Med bara en vecka kvar till första advent har jag plockat fram min lilla USB-gran, som jag fick av Barnbarnet för några år sedan.


 

Den skiftar färg hela tiden -  blått, rött, violett med glidningar in  varandra. Mycket effektfullt och visst det piggar upp vid datorn.   


Jag vet de som redan har tänt sina ljusbågar för att det är så mörkt ute och vi kommer nog att tjuvstarta lite i veckan som kommer.


 Stjärnan däremot  tänds den första advent och släcks på trettondahgen. Där är  MiML och jag är nog lite traditionsbundna. Så var det i hans föräldrahem, så var det i mitt och så har vi gjort i vårt gemensamma hem.   


Här har det snöat i natt, lite nu på förmiddagen och det hänger fortfarande snö i luften. En dag som gjord för innepyssel och avkoppling.


Önskar er alla en riktigt fin helg!

Varmaste kramar!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards