Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Kulen måndag

Av Lambergsfrua - 22 november 2010 16:14

Har just kommit hem från jobbet på Svesnk Direktreklams kontor och ska koppla av lite före middagen och styrelsemötet klockan 18. Då får vi besök av en representant för étt företag, som erbjuder  årskontrakt på avloppsrensning - ett annat företag än förra gången. Vi måste ju ha något att jämföra med, innan vi betämmer oss  


Sen har vi genomgång av budgetförslaget inför nästa år. Då kommer vår f.d ekonom, som nu är pensionerad,  för att lotsa oss rätt bland siffror och konton.


Först efter detta är det dags att ta itu med de vanliga frågorna, så vi räknar med att mötet blir längre än de maxiamalt två timmar, som vi har satt som gräns.


Sen kan jag lova att det blir TV-fåtöljen för att kolla några inspelade program   


Önskar er alla en skön kväll i stugvärmen!

Varmaste kramar till er som tittar in hos mig   

 
 
Ingrid

Ingrid

22 november 2010 17:32

Du har fullt upp som vanligt!
Hoppas det går bra med mötet och att ni kommer fram till bra beslut.

Ha det så skönt där i TV-fåtöljen när du väl kommer så långt!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

24 november 2010 19:44

Tacka go'a Ingrid!
Jodå mötet gick bra. Vi beslutade om en 5%-ig höjning av avgifterna för att möta de höjningar, som kommunen aviserar på både el, fjärrvärme, VA och sopor bland annat. Föreningens ekonomi är god och stabil och vi har inte höjt på 15 år. Däremot sänkte vi avgifterna med 12% för 3 år sedan!
Ha det gott!
Varmaste kramar!

 
yvonne

yvonne

22 november 2010 21:01

Gôtt väder ute att va inne i! ;)

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

24 november 2010 19:40

He he! Kunde inte ha sagt det bättre själv ;)
Varma kramar!

 
Lena

Lena

22 november 2010 22:31

Vi hade 20 grader kallt ikväll, så vi njöt verkligen av stugvärmen. Ha det så gott!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 november 2010 19:40

Men fy kattsingen Lena, vad KALLT! Då är det gott att få stanna inne i värmen och ha det gott.
Önskar dig en skön kväll!
Varma kramar!

 
Suss

Suss

22 november 2010 22:44

Visst är det skönt att bara ramla ner i TV-fåtöljen då och då och inte göra ett dugg mer den dagen? Bara låta det man ser gå in, för att sen trilla ut igen.
Jag har skickat en award till dig. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

24 november 2010 19:39

Jo men visst är det så Suss!
Jag tittar gärna på sådana program, som inte kräver alltför stor ansträngning i hjärnvindlingen *fniss*
vad glad jag blir för att du skickat mig en award! Tusen varma tack!
Ha det gott min vän!
Varma kramar!

 
margit

margit

22 november 2010 23:28

Oj vad du har haft mycket för dej idag/kväll. Hoppas att mötet gick bra!
Läste och tittatde bakåt..jag brukar läsa kommentarerna..och ibland så svarar jag direkt..ibland svarar jag senare..JAG brukar svar på komentarerna i mina bloggvänners egen blogg....
Ibland "ligger jag efter"..med kommentarer..då 2får jag dåligt samvete"..vill ju försöka att skriva pp dem som skrivit i min blogg...
Under veckan så kommer vi att plocka fram stakarna, stärnorna och byta lite gardiner...inför Advent.. Tar nog bilder också..och lägger i bloggen, tror jag.
Kramen min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

24 november 2010 19:31

Margit!
Tack, mötet gick bra! Vi beslutade om en avgiftshöjning på 5 % för att möta kommunens höjda avgifter på VA, el, fjärrvärme och sopor bland annat.
Inte ska du behöva ha dåligt samvete, för att du inte alltid hinner kommentera! Bloggandet ska vara lustfyllt ;)
Vi har också plockat fram ljusbågarna och jag har bytt gardin i köket.
Ha det gott min vän!
Varmaste kramar!

 
Ruth

Ruth

23 november 2010 22:26

Ni är så aktiva, fattar inte hur ni orkar. Hoppas att möter var givane och att ni fick ihop pluss och minus. Här är det bara minus och det är inget pluss :-)
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 november 2010 19:27

Tack go'a Ruth!
Mötet gick bra. Vi hade tagit hjälp av en ekonom att förklara de olika förslagen. Föreningens ekonomi är god och stabil. Ändå gör vi en avgiftshöjning på 5% beroende på kommunens höjda avgifter för el, fjärrvärme, VA och sopor. DEt är inget vi rår över, tyvärr.
Plus är mycket trevligare än minus ;)
Varmaste kramar till dig min vän!

 
Ingen bild

Love

24 november 2010 14:20

Tar en paus i pysslandet för att titta in hos dig vännen. Vi skulle åkt till Marieberg i dag men jag vill ha lite mer klart först. Kanske blir det nya gardiner till köket om jag hittar några i morgon. Har tröttnat på dom smala raka och vill nog ha lite mer tyg och rynkor.
Du frågade om att läsa svaren på kommentarerna hos dig. Jag är nog
inte konsekvent utan det är lite hipp som happ. Glömmer ibland men blir glad när jag ser att du
har tänkt på mig. Kanske ska jag börja göra samma sak vi får se.
I år ska mannen få en varm pyamas till julklapp för han klagar på att han fryser. Jag klagar på att det är för varmt fryser sällan vare sig ute eller inne. Hoppas ingen tycker jag har ett kallt hjärta också för det vill jag inte ha.
Det är väder men inget som jag gillar. Dom säger ju att det är bara att gilla läget men inte håller jag med.Avskyr blåst, mörker o kyla.
Du har mina varmaste tankar om att din vecka blir bra.
Kramizz
Love.

Lambergsfrua

24 november 2010 19:23

Tack för ditt långa svar go'a Love! Tänk, MiML och jag pratade faktiskt om pyjamasar i går! Förr skrudade sig MiML i en sådan, när han kröp till kojs. Minns inte när han övergav den dressen mot ett par kallingar. Det blir för varmt annars, tycker han.
Nähä du Lova, något kallt hjärta har du verkligen inte! Av det jag har läst på din blogg, så är du en mycket varmhjärtad person med stor empati.
Mina varmaste kramar till dig mig vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards