Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Lambergsfrua - 2 december 2010 22:15

Allra först vill jag tacka alla er, som har skrivit vänliga och värmande kommentarer i min blogg, medan jag har varit bortrest! Sån't gör mig så glad!   

Stort och varmt tack TACK alltså till Wiper, Matgit, Berith, Suss, Cina, Katsura, Agneta, Anita, Kristinakicki, Sonen, Ruth och Inga-Lill!   


Hemma igen

Vi kom hem från vår julmarknadsresa i söndags kväll vid midnatt efter en tuff resa genom ett snöigt landskap ända nerifrån Tyskland och upp till Karlstad. Riktigt besvärligt blev väglaget, när vi kom norr om Göteborg och i Vänersborg låg plogvallarna meterhöga. Vår lugna och rutinerade chaufför lyssnade hela tiden på radions trafikinformation och hade även en del telefonkontakter för att förvissa sig om framkomligheten.   


Där fick vi veta att E45:an över Dalboslätten visserligen hölls öppen men med mycket stora svårigheter. 


Snösvängen slet verkligen med att hålla vägen öppen, men snön som plogades undan yrde snabbt tillbaks i drivor på vägen igen i den kraftiga vinden.  


Låt mig bara säga, att när vi väl kom hem igen och spänningen släppte,  stupade vi i säng och sov ovaggade natten till måndagen.


Jag har en del foton att visa förstås   men det får bli en annan dag.

Nu önskar jag alla en God natts sömn!


Varma kramar!     

Lambergfrua


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards