Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Lambergsfrua - 17 december 2010 22:19

Tillsammans med våra bästa vänner Anneli och Rune har jag idag besökt en äldre vän, Annelis mamma Lilly, som blev änka i oktober. Då i oktober fick hon många besök, blommor och telefonsamtal. Jag talade med henne i telefon flera gånger, men avstod från personligt besök. Nu kände vi att allt lugnat ner sig lite och att det var dags för det där besöket.


Det var ett så positivt och trivsamt möte, med gott fikabröd, nycket prat om ditten och datten och många goda skratt. Vem hade kunnat tro det. Jag har fått höra mycket om "förr" och sett vackra gamla släktfoton. Jag bir riktigt varm om hjärtat bara jag tänker på de där timmarna hos Lilly.


Sen gick jag till dotter Maria, som bor i närheten och hade lovat att lägga upp mina nya långbyxor. Det blev bara SÅ bra - tack Maria!


Lite kuriosa. Goda vännen Lilly berättade, att hon som barn flyttade från stadsdelen Viken till Klara och sen till Herrhagen. När jag frågade var på Herrhagen, visade det sig, att hon bott i ett hus som låg precis där Maria med familj bor idag! Huset är rivet och idag finns det en länga med friköpta radhus där.


Nu är det snart dags för sköna loppelådan - utan kliande loppor ;)

Varma kramar!

Lambergsfrua



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards