Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Lambergsfrua - 15 oktober 2011 16:35

Bokstöd haver inhandlats. Behovet har funnits en längre tid, men det som inte står uppskrivet på inköpslistan, blir så lätt bortglömt. Sist vi var nere i centrum, tittade vi i alla fall in på Lagerhaus och hittade några, som vi gillade/gillar.


Det fanns bara några exemplar kvar och de var dessutom på rea.


Av förståeliga skäl säljs stöden bara två och två. 


Köksskåpen har varit mitt dåliga samvete en tid och jag har hittat på allt möjligt annat för att inte behöva dra igång det projektet. I går tog jag mig äntligen själv i kragen och satte igång. Men det tog ju mycket längre tid, än vad jag hade tänkt mig...


Aktiviteten avbröts av MiML, som tyckte det var synd och skam att inte ge sig ut och njuta av det fantastiska höstfärgerna.Jag var absolut inte svår att övertala - det var ingen direkt uppoffring att ge sig ut i det strålande solskenet - och skåpen springer inte bort   


Vid Lambergsbron speglade sig björkarna i det stilla vattnet.


I Lambergskanalen blir det allt glesare mellan båtarna vid bryggorna.


I Lambergsskogen lyste lövträden i motsljuset.


Björkarna på Herrhagssidan av Tjärnen glödde i ljuset från den sjunkande solen.


En helt fantastisk kväll!


Idag har jag fortsatt med mina skåp och lådor. Alla kryddburkar är kollade och de med utgånget datum (jodå, det fanns en del) har rensats bort. Vi ställde oss både helt frågande inför en stor burk med gurkmeja. Ingen av oss minns, när den köptes och framför allt inte varför. Till vilken maträtt? Kanske något som skulle se aptitligare med saffransgul färg?


Nu ska jag fortsätta att läsa "En dag", som jag har fått låna av kära Dottern. Den har ju filmats, men boken sägs vara bättre - men så är det ju oftast, tycker jag.


Önskar er alla en skön kväll och fin morgondag!

Soliga kramar,

Lambergsfrua  


       

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards