Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Lambergsfrua - 1 november 2012 12:30

Idag är det både Allhelgonadagen och den 1 november.


November är den första riktiga vintermånaden    och hur vädret ska bli kan man förutspå enligt Bondepraktikan: "Iskalla fötter på vuxet folk, i varmat rum om vintern, är alltid tecken på snö". Så nu gäller det att ha varmt på fötterna, om man vill slippa snö - och därmed undvika halka. Själv sitter jag här med go'a fårskinnstofflor på fötterna, så kommer det snö är i alla fall inte jag den skyldiga   


Vi ska snart iväg till Wermland Opera (f.d. Wermlandsoperan som fått ett mer internationellt gångbart namn) för att se Forever young.

"I Erik Gedeons verk är det skådespelarna som står i centrum och musikaliskt illustreras de av pärlor från pop- och rockvärlden. Erik Gedeon har valt låtar med både textlig och musikaliskt dramatisk kvalitet.

I Evigt ung poängterar han att vi ska ha respekt för de äldre, vilket börjar med att vi ser dem, försöker att förstå dem och inte isolerar dem som en onyttig grupp i ett effektivt samhälle. Humor är att le tillsammans med dej, inte åt dej!"


Jag faller pladask för texten i presentationen!   

Jag önskar er en fin dag med varma fötter!

Varm kram,
Lambergsfrua   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards