Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Nu och då

Av Lambergsfrua - 16 augusti 2013 16:12

I förrgår fick vi en present av käre Barnbarnet. Han tyckte också om fotot från 1961 på Mannen i Mitt Liv och mig där vid bussen.

Vill du se det fotot igen och läsa vad jag skrev, kan du klicka här

 
Han hade förstorat det, jobbat med färger i något dataprogram och ramat in slutresultatet. Gissa om vi blev överraskade och jätteglada!

Idag har han flyttat till Göteborg för att börja plugga på Chalmers. Hans föräldrar har skjutsat ner både honom och hans tillhörigheter i en hyrd skåpbil. Jag antar att de alla tre just nu är strängt sysselsatta med att packa upp diverse platta paket från IKEA och montera ihop bitarna till något användbart ...

Önskar er alla en riktigt trevlig fredagskväll.

Varm kram,

Lambergsfrua   

 
 
Anita

Anita

16 augusti 2013 18:16

Jag förstår att ni blev jättelyckliga för den fina färglagda förstoringen. Att just erat barnbarn har gjort detta gör ju fotot än mera värdefullt. (tummen upp för Erik).
Ja, så är han iväg och skall bli hemmastadd i sin första lilla lya. Det är vemodigt samtidigt som det är både nyttigt och nödvändigt för studierna. Jag håller alla tummar för att Erik skall trivas i sin lägenhet. Man saknar dem så väldigt i början innan man blir van vid det men sen ser man helheten och lägger såna känslor åt sidan. Min näst äldsta flyttar till Jönköping om 4 dagar så då hasr jag två på var sitt håll. Som sagt ... lite vemodigt är det. Känns egentligen mera med barnbarnen än det gjorde med de egna eller så har jag glömt ...
Stor kram til dig min goa vän
och tack för att du delar denna fotoglädje med oss alla !!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 augusti 2013 21:51

Go'a Anita!
Jo vi blev jätteglada för fotot, desl för att det är en favvis och dels för att han snappat våra känslor för det.

Visst är det som du säger att saknaden är stor, ja rentav större än när de egna barnen flyttade hemifrån. Då¨kändes det ju mer som en naturligare del av livets gång. Men jag vet att han kommer att trivas och anpassa sig snabbt - och så har han ju morbror i närheten om det skulle knipa.

Jag förstår så väl dina känslor inför "Näst Äldstas" flytt - men kanske vi har glömt hur det var en gång...

Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Erik

16 augusti 2013 20:17

Kul att du la upp bilden på er, och att ni gillade presenten!
Ja, nu har vi packat upp det mesta. Imorgon ska sängen och blandade skåp på plats och sen är det i princip klart. Och massa prylar som ska in på sina rätta ställen förstås.

Ska i allaf all bli spännande på tisdag, när nollningen drar igång. Studierna, ja, de ska väl bli spännande de med!

Kram från barnbarnet

Lambergsfrua

16 augusti 2013 21:54

Ja men Erik, vi blev ju så glada och eftersom den redan fanns på FB, tyckte jag det var OK att lägga ut den här också. Du har gjort ett fantastiskt jobb tycker vi.

Jag vet att det är mycket att dona med innan din lilla lya blir beboelig och trivsam, men jag tror att den kommer att bli toppenbra till slut. Du tar väl några bilder sen, så jag får se ;)

Ha det gott och stor kram från oss

 
Ditte

Ditte

16 augusti 2013 20:27

Så fint! Ja, man kan trolla med foton nu för tiden! Jag är inspirerad av dig och har också börjat med att berätta om foton ;) Kram och ha en bra fredag...och lördag...och söndag... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

16 augusti 2013 21:55

Visst är det fantastiskt vad man kan göra med hjälp av datorer.
Oj, då måste jag in och kolla hos dig.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

16 augusti 2013 22:43

Vilken fin present från ett omtänksamt barnbarn!
Hoppas att ni får en fin helg.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

17 augusti 2013 11:14

Visst blir man glad över sån omtanke :)
Önskar dig också en bra helg - utan åska ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

18 augusti 2013 20:19

Det var en fin present ni fick och så annorlunda fotot ser ut i färg. KRAM!

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

18 augusti 2013 22:35

Visst gör färgen stor skillnad. Allt blir så mycket mer levande på något sätt.
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards