Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Lambergsfrua - 27 november 2014 13:00

I går hade jag bokat tid hos min optiker. Det är över tre år sedan jag var där. Har inte känt något behov av det, Visserligen är det roligt att byta bågar ibland, men det för med sig en ganska stor kostnad, så byte blir bara när ögonen säger ifrån.

Ögonbottenfotograferingen och trycket var bra och det kändes skönt. Som jag anat hade jag däremot behov av lite ändrad styrka på glasen, främst på långt håll. Kul med nya bågar, men kära nån så många det finns att välja mellan. Där stod jag med näsan nästan ända in i spegeln och försökte få ett hum om, hur pass kompatibla bågarna och jag var. 

Det är ju så populärt nu med stora mörka bågar, men jag såg ut som en hornuggla i sådana. Till slut fastnade jag för en ganska neutral metallbåge av normalstorlek. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

 
Efter ett par härliga
solskensdagar har vi bjudits på vackra solnedgångar. Idag åter mulet, men vi ska ändå ut en sväng i eftermiddag. Någon längre promenad blir det inte. Orken tryter fortfarande efter våra förkylningar med feber.


Önsklar er alla en bra torsdag!
Varm kram,

Lambergsfrua 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards