Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

SHU UEMURA

Av Lambergsfrua - 14 oktober 2009 13:36

Vaddå Shu Uemura?

Idag var det alltså dags för besök hos min frissa. Salongen där hon jobbar är såld, har fräschats upp och har ett nytt koncept. Inredningen är i  sparsmakad japansk stil med mycket vitt och högglansigt svart, speglar, glasdörrar och bambu.  Hår- och hudvårdsprodukter i färgstarka och elegant designade förpackningar är läckert exponerade. Hela konceptet kommer från japanen Shu Uemura och hans filosofi om hår- och hudvård. För enkelhetens skull är salongen nu omdöpt till  Shu Uemura.


"Vattenfönstret" bakom receptionsdisken påminde mig om barndomens skyltfönster i charkuteriaffären, där vatten strömmade ner för att kyla varorna. Flört


I hårtvättavdelningen fick jag slå mig ner i en svart skinnfåtölj, som sen sakta sänktes och rätades ut till en superbekväm bädd ungefär som hos tandläkaren. Skillnaden var dock, att här fanns det behaglig massage i ryggen Skrattande Väl rengjort och genomsköljt klippte sen "min" Therese håret med sedvanlig noggrannhet.


Jo tack, det blev bra och jag är mycket nöjd. Men smakar det så kostar det. Priserna har förstås höjts efter ägarbytet och uppsnofsningen. Kanske läge för att låta håret växa sig riktigt långt... Fast, näe, det vill jag ju inte heller.  Skulle nog se riktigt konstigt ut på mig Skäms


Kramar till er alla!


 

Reklam för Shu Eumura Deep Sea Water hårvårdsprodukt

framställd av renaste havsvatten hämtat på 320 meters djup

Sägs tillföra fukt och fyllighet Förvånad Jag frågade inte om priset,

men tycker bilden är vacker Glad






 
 
lollo

lollo

14 oktober 2009 15:37

Vad härligt med massage när man ska klippa håret =)
Hade vi en sån i stan..skulle det bli en vana att gå dit,väldigt ofta.
Halkade in här...som Gumman i lådan.Trevlig blogg du har.
Ha en bra dag! ☺

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

14 oktober 2009 15:53

Bra att du är nöjd med vad Therese utförde på ditt huvud. Jag klippte mig i fredags och blev allt annat en nöjd, eftersom hon tyckte att så här skulle passa mig bättre. Ser ut som Agust's Lotta i serietidningarna, hur kul är det på en skala 1-5 ? Upplyftande att kliva över tröskeln till en ny och smakfull klipphörna.
Onsdagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 oktober 2009 15:59

lollo: Välkommen! Kul att du tittade in. Det finns tydligen bara tre salonger i Norden med just det här konceptet - än så länge.
Visst var det skönt :)
Kram

Ruth: Vad tråkigt, när håret inte blir som man vill! Förstår att du är både besviken och ledsen. Antar att du i ditt tycke hamnar på en etta. Suck. Det tar ju några veckor innan stråna växer ut igen, så man kan fixa till dem igen. Dubbelsuck.
Tröstekramar

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

14 oktober 2009 16:21

Var ju bara tvungen att titta in här när jag såg din rubrik, det lät så spännande.

Så lyxigt hela konceptet låter, visst är det härligt att få vistas i sådan miljö och bli väl omhändertagen, men smakar det så kostar det brukar man ju säga.

320:- får jag betala för en klippning och då har jag håret tvättat när jag kommer och på min salong är det minsann inga lyxigheter. Jag har också funderat på att låta håret växa lite, men grått hår ska man ha så lite av som möjligt.

Ha en fin onsdageftermiddag och kväll. Själva har vi haft strömavbrott några timmar för det blåser "småspik".

Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Cina

Cina

14 oktober 2009 18:48

Oj vilken salong KANON!!!
Den skulle jag vilja besöka.
Men som du säger smakar det så kostar det!
Fast jag kan tycka att man kan kosta på sig det ibland!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

14 oktober 2009 19:46

Vad härligt det lät med massage samtidigt som
man får håret tvättat =))
Att gå till frissa och bli ompysslad , det är något jag tycker att man kan unna sig med gott samvete =))
Ha en mysig kväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ragnvi

Ragnvi

15 oktober 2009 05:17

Morning o tack för dina goa rader hos mig!
Vacker bild! Min frissa har "eget" på landet...där går nyttan före nöjet! Men jag är nöjd!
Vilken himla trevlig liten tid ni fick hos Selma! Riktigt avis!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Biggan

Biggan

15 oktober 2009 10:07

Du beskriver så skönt, Lambergsfrua. Ditt minne från barndomens skyltfönster gör att du ändå inte blir så imponerad...eller? Du är ändå öppen för det nya - men under solen ingenting nytt!
Klart att du ska unna dig att bli fin i håret!

http://www.utanfarstu.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 oktober 2009 12:53

Härligt att du blev nöjd med håret. Ja du det blir bara dyrare och dyrare att gå till frissan. Snart dyker det nog utt lågprisfriseringar. Vi har en här som många pojkar och män klipper sig hos men han kan bara en frisyr ;)

Vilket lyxstället du går på. Jag skulle också behöva sitta bekvämt hos frissan för min nacke och rygg är inte bra. Skönt att få sån massage och annat lyxigt. Det måste ha känts jättebra efterråt. Jag skall gå in på länken och kolla detta koncept. Jag kan inte ha långt hår längre ser bara nedtryckt och äldre ut.

Hoppas du får en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

16 oktober 2009 17:22

Åh, jag skulle ju boka tid idag (och igår...) Ska genast ringa o se om de är på plats! Jag vill också bli knådad på ryggen o tjusig på knoppen!
Kram Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards