Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Isfras!

Av Lambergsfrua - 15 oktober 2009 16:40

I natt var det minusgrader och frost på marken när vi vaknade. Bytte till vinterdäck igår och kopplade motorvärmaren Gråter Suck.


I morse var det lite isfras alldeles i strandkanten, men det försvann snabbt i solen. Trots kylan och risken för is ligger en hel del båtar fortfarande kvar vid bryggorna. Förvånande, tycker jag Förvånad


I kväll ska vi på ett möte om "Effektiva energiåtgärder och aktuella budgetfrågor".  Hoppas naturligtvis att det blir intressant och givande Flört


Önskar er alla en skön och trevlig kväll Glad

Kramar!

Många båtar ligger kvar i sjön trots den uppenbara risken att frysa fast i nyis.

 
 
Lars

Lars

15 oktober 2009 17:34

Hej på er,
Vi syns på Budget & Energikvällen ikväll.
Jösses vad full-lärda vi kommer att bli ;)

http://www.garaget.org/Skoghallskille

 
Cina

Cina

15 oktober 2009 18:44

Tycker att det är stor skamm att folk inte tar upp siga båtar o är mer rädda om det dom har!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anki N

Anki N

15 oktober 2009 19:47

Is i strandkanten - ja det är väl bara att inse att jag bor på rätt plats i Sverige där det fortfarande är varmt o gott..*ler*.
Finns de inte de som inte tar upp sina båtar alls på vintern, jo jag tror det är så. Antingen är de inte rädda om dem, eller har de så gott om pengar att de köper nya varje år, eller så tål båtarna att ligga där året om, vad vet jag.
Trevlig afton.
Kramiz Anki N

http://www.herrnilssonsfru.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

15 oktober 2009 22:55

Lars: Japp! Det gjorde vi, men jag hade inte läst ditt lägg, innan vi sågs. Alltid lika trevligt att träffa dig :) Det var inte mycket nytt vi fick till livs förutom detta om olika typer av lampor - fast så mycket klokare blev jag nog inte. Mannen var extremt kunnig, men saknade förmågan att förmedla dem. Skulle vilja ha ett kompendium på det han sa.
Kram!

Cina: Håller helt med dig och jag fattar det inte.
Kram!

Anki: Jo det händer allt ibland att det blir en eller annan båt kvar i vattnet över vintern och fryser fast. Kankse beror det på sjukdom, kanske på ändrade levnadsförhållande. Knepigt är det i vilket fall som helst.
Kram!

Tack för era kommentarer och Godnatt!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

16 oktober 2009 11:48

Här har det slagit om till plussgrader och refn , det är ett eländigt före !!
Ha en trevlig helg , kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

16 oktober 2009 12:44

Nää du, alla är inte rädda om det de har. Jag hoppas att ni får ett givande möte ikväll. själv skall jag åka och gratta sonhustrun (nää, nu skrev jag fel .... sambon ska det vara).

Hoppas du får en fin helg !!!
Kramen

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

16 oktober 2009 14:01

Har ingen båt att forsla upp på land, om jag hade det skulle jag nog vara rädd om den, det är ju ingen slit och slängpryl för oss flesta.
Hoppas ni blev klokare på föreläsningen i går, man skall vara öppen på förslag och nya rön.
Ha en bra fredag.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards