Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Lambergsfrua - 17 december 2009 19:54

Idag har den bleka solen lyst över lätt snöklädda marker och det var -8 i morse. Isen har lagt sig inne i Tjärnen och Inte en båt kunde ses vid bryggorna - men det är bara någon vecka sen den sista drogs upp därifrån    I Kanlen ligger i alla fall en fin motorbåt kvar omgiven av en tunn isskorpa. Jag har sagt det förut och jag upprepar: Jag fattar inte hur ägarna tänker - det är ju dyrbara ting, som man lämnar åt vädrets nyckfullheter. Kanske det handlar om sjulkdom...


Så har jag då överlevt gårdagen - det var nämligen dags för klippning   Utan permanent  Suck. Men "min" frissa Therese är så skicklig med saxen, att jag nog inte behöver någon permanent senare heller. Kortare än förut och uppklippt i nacken, så det ser ut som om jag har riktigt tjockt hår - vilket jag alltså inte har. Jag själv är riktigt nöjd och MiML tycker "Det är väl bra, lite annorlunda". Mer kan man nog inte begära av en man, som har noll koll på vad hans medmänniskor har eller inte har på sig för kläder eller vad de har får hårfärg eller frisyrer. Men han skulle nog märka om jag gick ut på stan spritt språngandes nakota   


Önskar alla en fortsatt skön kväll! Nu ska jag se näst sista avsnittet av Bonde söker fru.

Varmaste kramar!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards