Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Lambergsfrua - 15 december 2009 12:39

Det har fortsatt snöa i natt och i morse fanns det harspår i snön mellan våra hus. Av spåren att döma verkar den inte ha haft bråttom. Var kanske på en liten runda från den lilla skogen bakom oss ner till strandkanten för att kolla om isen lagt sig eller kanske sökte den skydd och värme under någon av bilarna på parkeringsplatsen. Nä, jag skojar bara.   


Det är inte första gången en hare söker sig till vår park. En gång låg en hare helt lugnt på gräsmattan och spanade ut över Lambergstjärnen nedanför. Jag trodde först det var en sten, men när stenen rörde på öronen insåg jag vad det var.   


Haren låg kvar en bra stun, i alla fal så länge att jag hann hämta kameran och föreviga situationen. Tyvärr hittar jag inte det foto så här på rak arm (jag vet att jag behöver märka upp mina fotomappar bättre, suck), så jag nöjer mig med morgonens harspår.


Önskar er en fin fortssättning på dagen.

Varmaste kramar!    


 

- nä skojar ba

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards