Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Dagens citat

Av Lambergsfrua - 13 december 2010 22:15

Har sett "Ung och bortskämd" i kväll,  där deltagarna fick i uppdrag att ägna sig åt olika djur i Skansenakvariet under en dag.


Daniel fick i uppdrag att dels mata dels rengöra inne hos Kubakrokodilerna , som inte alls var så här stora utan verkligen var av modell mindre. Inga stora bestar alls.


Han är skraj och tittar och storögt in i kameran och säger på största allvar: "Kubakrokodilerna är bra för... att dom är från Kuba och... för att dom är krokodiler och... för att det blir jättefiiina väskor och skor av dom"


Gonatt mina vänner!

Varma kramar,

Lambergsfrua


 
 
Ingrid

Ingrid

13 december 2010 22:38

Hejsan!
Jag såg också på programmet och undrade om han var medvetet roligt eller om han verkligen menade vad han sa. Ibland verkar det som om han inte har alla hästar hemma.
Kram och godnatt på dig!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

14 december 2010 11:05

Ingrid!
Nej, jag tror faktiskt att killen var helt allvarlig. Han har gett så många prov på att stallet är totaltomt lite då och då ;)
Ha en bra dag!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sonen

14 december 2010 09:01

Har vid kanalhoppning råkat se några ögonblick av sådant som Ung och bortskämd, Bartenderskolan (eller vad den heter), Top model, Paradise Hotel o.s.v., och jag fattar ärligt talat ingenting. Förnedrings-teve och modern freakshow, visst, men framför allt total hjärndött i min mening. Robinson är ju riktigt kul vid en jämförelse, faktiskt rena rama Vi på Saltkråkan, ha ha ;)

/ Kram

Lambergsfrua

14 december 2010 11:04

Ja, jag vet Peter. Inget av programmen är bra, men Ung och bortskämd följer vi. Inte så mycket för de bortskämda ungdomarna utan för att vi häpnar över deras ofattbart curlande föräldrar - och det får oss att känna oss riktigt vettiga *garv*
Robinson är en orgie i skitsnack - vi spelar in, så vi kan spola förbi och fram till tävlingsmomenten.
Saltkråkan - nä, det här allt lite tuffare ;)
Kramar,
Ma

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

14 december 2010 09:26

Min första känsla när jag ser krokodilerna är skräck!
Men det är ändå hemskt att dom kan bli en handväska.
Varma kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

Lambergsfrua

14 december 2010 11:00

Jag håller helt med dig. Jag gillar inte djur som ser mig som middagsmat. Jag vet ju att man har krokodilfarmar för att kunna använda skinnet till just väskor, skor, plånböcker och skärp - men det känns ändå inte OK.
Varma kramar tillbaka!

 
junitjej

junitjej

14 december 2010 17:48

Så korkat sagt av honom!

http://junitjejen.se

Lambergsfrua

15 december 2010 16:29

Hej Junitjej!
Och välkommen till min blogg! Vad roligt att du gav dig tillkänna genom att skriva en kommentar.
jag håller helt med dig - korkat var bara förnamnet ;)
Ha det gott!

 
Sailaway

Sailaway

14 december 2010 18:42

Jag tycker de är så hemskt att jag inte ens vill se det!
Ha en fin kväll!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

15 december 2010 16:28

Sailaway!
Det kan jag mycket väl förstå, men jag dras till det här programmet trots alla tokerier. Föräldrarna borde tvingas gå i någon slags föräldraskola.
Varm kram!

 
Ruth

Ruth

14 december 2010 23:30

Skrattar, kan inte låta bli dessa bortskämda och dumma ungdomar, dom är ju helt kocko. Synd om barnen som har sådana föräldrar som stjälper i stället för hjälper, katastrof !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

15 december 2010 16:25

Ja du Ruth, jag håller helt med dig. Det är egentligen inte barnens fel att de blivit som de blivit. Det borde vara straffbart för föräldrar att förstöra för sina barn på det viset.
Varma kramar!

 
Ingen bild

Erik

16 december 2010 11:19

Skönaste kommentaren någonsin ^^

Lambergsfrua

16 december 2010 13:09

He he :D
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards