Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Lambergsfrua - 2 oktober 2014 10:30

Oktober månad var förr slaktmånaden. Linné kallade oktober för löffällningsmånaden. Andra  söndagen i månaden var Tacksägelsedagen, då skörden skulle vara bärgad och under tak. Längst i norr räknas de första dagarna som början på vintern och i söder är det början på hösten. Eftersom jag bor lite mitt emellan får jag väl friheten att välja lite som jag vill - och det blir det definitvt höst. Inte vinter.

I morse sken solen, fast SMHI hade spått mulet och framåt dagen klarnande. Man ska inte bry sig så mycket om vädersiarna utan nöja sig med att titta ut genom fönstret och bedöma därefter. 

 

När jag tittade ut genom sovrumsfönstret, fick jag se det här pigga gänget småknoddar i vår lekplats. De kom från någon förskola i närheten och de är så välkomna att leka hos oss. Det är nästan så man önskar, att man var barn igen och fick leka tillsammans med dem. Eller kanske inte.   
Önskar er en fin dag.
Varm kram,

Lambergsfrua   






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards