Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Lambergsfrua - 26 oktober 2014 22:59

Nu tror jag att vi har fått svar på vad det är för slags tång. Facebookvännen Diana kunde berätta att det är en nibblingssax. Jag googlade och fann det här:

Nibblingssax

 

För de flesta material. Klipper rakt eller i kurvor utan att deformera. Med två fasta överskär och ett rörligt, tandat underskär av CrMo-stål. För plåttjocklek max. 1,2 mm och plasttjocklek max. 2 mm. Med låsspärr och plastöverdragna handtag. Längd: 255 mm.

 

   
 
Nibblingssax12206
 
159 
SEK
Inköpslistan
Läg

Om jag bara kunde begripa, varför vi har köpt den. Vad vi vet har vi inte haft behov av att klippa rakt eller i kurvor på plåt eller plast.

Sov gott go'a vänner.
kram,
Lambergsfrua   


Av Lambergsfrua - 26 oktober 2014 11:49

Mannen i Mitt Liv och jag har rensat bland våra verktyg. Saken är den att vi har verktyg på flera ställen, dels i verktygsskåpet i lägenheten, dels i en byrå på vinden och dessutom i en rejäl och snygg verktygslåda däruppe. Mycket har nu rensats bort, för vi planerar varken ombyggnad eller renovering inom den närmaste tiden. Skulle det bli aktuellt, kommer vi att låta hantverkare utföra jobbet - och de har egna verktyg.


 

Vi hittade en hel del saker som vi inte ens visste att vi hade, bland annat den här intressanta tången. Tydligen har vi köpt den för att det var absolut nödvändigt - men vi minns inte ens varför eller till vad.

 
Jag visar den i närbild i förhoppning om att det finns någon därute i cyberspace, som vet vad den ska användas till. Kanske det rentav är en tång, som vi absolut behöver i vårt hem - fast jag tror inte det.

Vi har haft flera dagar med ruskväder nu och även idag är det grått och delvis regningt En liten solglimt fick vi se igår, men den blev inte långvarig. Stavtrav eller inte stavtrav i eftermiddag - det är frågan.

Varm kram,
Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards