Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under september 2009

Av Lambergsfrua - 26 september 2009 13:18

Några direkta höstfärger såg vi inte förrän vi kom in i Klarälvsdalen vid Stöllet. Många löv hade redan singlat till marken i de senaste dagarnas blåst och de som satt kvar skiftade mest i olika bruna nyanser.

Men se   i  Sysslebäck kunde vi njuta av bl.a den här färgsprakande lönnen Glad


 

Av Lambergsfrua - 25 september 2009 19:47

Nu är vi tillbaka efter en liten rundtur i Värmland - Dalarna på jakt efter höstfärger. Här i Karlstad är det fortfarande ganska grönt och detsamma gäller även några mil norrut också. Ju längre norrut vi kom, desto större blev skillnaden. Många löv har redan blåst ner till marken och de som fanns kvar var mest bruna. Inte så där lysande gula, som är så vackert i solskenet.


Stannade till i Ekshärad för att beundra de ca 700 röda begonior som i somras planterades av kyrkogårdsförvaltningen på de gravar man ansvara för.

Utanför kyrkan ståtade rönnarna med enorma klasar - måste vara någon slags parkrönn för de vanliga ser ju inte ut riktigt så här.


 

Av Lambergsfrua - 22 september 2009 20:02

Vissa dagar är hur lugna som helst, andra dagar är det full rulle från start. På Full-rulle-dagarna undrar man, hur i hela fridan vi över huvud taget hann med våra valiga jobb förut Flört  I går var det dags för veckans jobb på reklamföretaget och sen styrelsemöte i brf:en efter en snabb midag. Hemma igen framåt halv åtta. Då kändes det i knoppen, att vi inte är trettio längre Flört


Förmiddagen i dag ägnades åt skrivbordsarbete åt brf:en och efter lunch deltog vi i ett möte med HSB om vårt serviceavtal, där jag var protokollförare. Både gräsklippning och kommande snöröjning (usch och fy, det känns alldeles för tidigt) var uppe till diskussion. Ett mycket bra möte på 1,5 timme.

När vi kom hem bjöd goda vännen Anneli på fika. Kändes skönt att sitta och bara få vara. Tack Anneli! Skrattande


Vi hade planer på att dra norröver i morgon för att njuta av höstfärgerna, men vädret ser inte särskilt lovande ut. Vi avvaktar och kollar på yr.no i morgon igen. Nu håller vi tummarna för klart väder Cool


Önskar alla en fortsatt skön kväll!

Kramar!

Av Lambergsfrua - 21 september 2009 21:49

Ikväll tar det bara alltför lång tid att komma in till alla er bloggarvänner för att kolla vad ni skrivit under dagen. Jag har inte tålamod att vänta, så jag försöker i morgon i stället. Hoppas ni har förståelse för det ;)


Önskar er alla en godnatt!

Kramar!

Av Lambergsfrua - 20 september 2009 22:37

När jag delade ut rosor häromdagen som tack för den hjälp jag fått med bloggen på olika sätt, glömde jag helt bort min kära barnbarn. Hur kunde jag bara! Han var ju den som till slut fixade så, att jag verkligen fick ut det där översättningsverktyget på min blogg. Ingrid på Gotland gav mig goda råd och handfasta tips, men hon har inte bloggplatsen, så det var inte helt enkelt att överföra hennes information til min. Barnbarnet, som är ett riktigt datasnille, fick ägna rätt mycket tid för att få till det. Han gjorde grovjobbet - och jag tog det nästan för givet. Förlåt käraste vän!

Jag ger dig en vacker ros och en stor varm kram för att du hjälpte mig nu och alla andra gånger du kommnit till min undsättning i knepiga situationer :)


Din tillgivna Mormor  

Av Lambergsfrua - 19 september 2009 14:43

Jag har antagit GEB:s utmaning att lägga ut foto på lite annorlunda brevlådor. Haka på du också!  Skrattande Jag har letat i mina fotomappar och visar tre stycken.


Soligt och +15  här. Det är bara att passa på och njuta Cool

Kramar!


 

Den här annorlunda brevlådan fotograferade jag förra året på New Foundland. Den hängde bredvid dörren till vårt B & B i  Corner Brook.




 

De här två skönheterna finns i Trosa - fast inte på samma hus förstås Flört  Det är ett montage. Den till höger gillar jag allra bäst. Glad

Av Lambergsfrua - 18 september 2009 19:44

Vid infarterna till Karlstad på E18 både öster- och västerifrån möts besökarna av att hav av lysande gula solrosor framför den digitala välkomsttavlan. Det tycker jag är ett trevligt initiativ Glad


Jag fotograferade från det öppna bilfönstret på motorvägen, så det var inte tid för fininställningar...

Önskar alla en skön och trevlig fredag kväll Skrattande

Kramar!


 

Av Lambergsfrua - 18 september 2009 19:34

Den andra rosen vill jag ge till Ingrid på Gotland som så vänligt hjälpt mig att få till det med länk till Google Translator - fast min hamnade direkt under min presentation -  men vad gör väl det!  Huvudsaken att den kom in på sidan. Sådana som du och Ruth är guld värda!

Varmt tack och kramar!


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards