Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under september 2009

Av Lambergsfrua - 9 september 2009 15:18

I ett träd nära husbåten hängde de här originella skapelserna. Undar om fåglar gilla att bosååå nära varandra ;)  

Av Lambergsfrua - 9 september 2009 15:11

Nu har jag kollat lite och många funktioner är ju klart bättre än tidigare. Gillar verkligen att man kan ladda upp flera foton på en gång - inte för att jag har bråttom, men i alla fall *fniss*


I går stavade vi runt bland alla vackra (och fula med för den delen) båtarna ute vid segelbåtshamnen.

Solen tittatde fram och det var riktigt somrigt och skönt trots blåsten. Därute finns också en husbåt, där åretrunt-boendet verkar fungera fint. Kapten själv höll på att hänga tvätt, när vi gick förbi.  

Av Lambergsfrua - 8 september 2009 20:59

Oj, vad jag blev förvånad i förmiddgs, när jag klickade på min vanliga blogg och hamnade på gröna bloggplatsen! Spenatvarning för den färgen :)


Det ska väl också gå vägen det här också, men jag fattar inte varför de ansvariga inte kunnat ge någon som helst förhandsinfo Jag satt nämligen igår och skrev en mycket utförlig och pedagogisk information

till gode vännen Tompa, som inte är så himla haj på datorer, hur han skulle gå tilllväga för att hitta tillbaka till sin skapade blogg och klriva ett inlägg. Nu måste jag kolla, om det har blivit några förändringar på det området... Mutter och morr:(


Sen gillar jag inte att nya inlägg slumpvis hamnar på förstasidan. Varför då???

Ja ja, det är väl något åldersrelaterat kan jag tänka mig. Suck...


Kramar till alla mina besökare!





Av Lambergsfrua - 6 september 2009 21:25

Natten och morgonen var regning, men si sen tittade solen fram :) Greppade stavarna och gav oss ut i omgivningarna. Vid Lambergstjärn fick vi se en lustig syn och man kan ju undra varför skylten ska stå kvar året runt. Naturligtvis har vi sett den här skylten förut, men utan att egentligen se. Sen kom den här mototbåten förbi och plötsligt kändes det hela bara så - fel. Vintertid är det helt OK för en dagvattenledning mynnar ut just här - men sommartid...


Önskar alla en god natts sömn!

Kramar.

Av Lambergsfrua - 4 september 2009 15:59

Det är titeln på det lilla häfte, som hörselskadade vännen Lars har skrivit: Mitt liv i en ostkupa. Där berättar  han mycket personligt och informativt, hur en hörselskada påverkar livet  på alla plan, både privat  och på arbetet. Att höra är ingen självklarhet. Se det som en förmån, alla ni som har hörseln i behåll! Att ha en hörselskada är ett handikapp. Ett handikapp som inte syns.


En hörapparat kan aldrig reparera hörselskadan. Den kan däremot volymmässigt förstärka de områden, där hörseln är sämst. Med modern digital teknik kan man förstärka de områden mest, där man hör allra sämst. Jämför med en rollator. Du blir inte bra i ditt utslitna knä, bara för att du får en rollator. Däremot gör den det lättare för dig, att ta dig fram.


Varför nu detta plötsliga intresse för hörselskador och hörapparater???

Jo, både Mannen I Mitt Liv och jag har idag begåvats med ytterligare varsin hörapparat. Hittills har vi klarat oss mer eller mindre bra med varsin. Kontroll visade att vi var i behov av två var. Fyra digitala öron med andra ord.


Nu ska vi vänja oss vid den ofrånkomliga ostkupeeffekten - eko i huvudet, när man pratar. Man får ju innerligt hoppas att ekot inte beror på att det är tomt därinne i huvudknoppen ;) 


Önskar alla besökare en riktigt skön fredagkväll!

Kramar


Av Lambergsfrua - 3 september 2009 23:05

I dag har mina strån på huvudet rullats, behandlats, fixerats och formats till mjuka lockar - och jag har än en gång sparat mer än 700 kronor på att permanenta mig själv. Ja, med benägen hjälp av Mannen i Mitt Liv förstås ;) MIML ni vet.


Sen har jag haft besök av en granne som så gärna vill se foton från våra resor.

Det är ju faktiskt inte många personer utanför familjen, som ber att få titta på ens foton, så jag ställer så gärna upp. Hon är genuint intresserad av allt hon ser, frågar om blommor, hus och människor och undrar också hur djuren har det - detta när hon t.ex ser en fårflock eller kor i hage. Hon pekar och undrar där hon sitter framför datorskärmen- och reser med oss i fantasin. Damen fyller 85 om några dagar!


Kram och go'natt alla go'a bloggarvänner!

Hoppas månen inte ska störa er sömn i natt ;)



Av Lambergsfrua - 2 september 2009 22:37

Vi traskade hem igen medan mångubben intresserat betraktade oss från sin upphöjda plats plats strax ovanför trädtopparna.

Kram - och go'natt!

Av Lambergsfrua - 2 september 2009 22:32

I kväll var vi bjudna på middag hos Dottern med familj. Vi bjöds på delikatessen Vänerabborre, som vi bara hört talas om men hittills aldrig smakat. Det var Svärsonens lillebror som fiskat.


Till detta bjöds färskpotatis, len sås och rikligt med stekta kantareller. Det var verkligen gott och vi bugar och bockar ochtackar för den förplägnaden!


Kramar till er och till alla andra som besöker till bloggen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards