Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Redan onsdag!

Av Lambergsfrua - 7 oktober 2009 19:34

 

Oj, vad fort dagarna slinker iväg! Suttit vid datorn och skrivit informationsbladet till medlemmarna i vår brf. Veckohandlat och sen besiktigat bilen - utan anmärkningar :) Servade den igår, så det borde inte vara några problem. Trots det finns alltid en liten osäkerhetskänsla i bakhuvudet (eller var den nu sitter), men nu kan vi köra lugnt ännu ett år. Glad


Sol och härligt höstväder idag med +10, men jisses vad det har blåst Förvånad  Var riktig snygg i håret, när jag klev utanför porten vid middagstid, men sen fladdrade testarna okynnigt runt huvudknoppen och vid hemkomsten liknade jag mest en påskkärring, som just återvänt från en kvastfärd till Blåkulla Obestämd


Nu ska vi ta det lugnt och snart se på TV. Jag har plcokat fram min pläd, som jag kan svepa runt ben och fötter och mysa riktigt, när jag sitter där och glor på ensamma bönder eller ouppklarade mord Flört


Önskar er alla en riktigt skön och mysig kväll!

Kramar!




 
 
Ingrid

Ingrid

7 oktober 2009 22:56

Hejsan!
Ja du, det är fasligt vad dagarna rinner undan, innan man vet ordet av är det helg igen.

Så skönt att bilbesiktningen gick bra, det är alltid med lite bävan man åker dit, man vet ju aldrig vad de hittar på.

Jag har suttit och sett Livvakterna, det tycker jag är ett bra progam, danskarna är duktiga på polisserier. Tänk vad Mordkommissionen var spännande!

Nu säger jag godnatt, för nu är det hög tid att gå till kojs.
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ingen bild

Peter

8 oktober 2009 06:22

Ha ha, men somliga av oss vore bara glada om vi hade något hår som kunde flyga omkring i blåsten =D

Kram / Peter

 
Cina

Cina

8 oktober 2009 09:07

Visst e det underbart när man får igenom bilen. Vi skall snart in med våran så det är bara att hålla tummar o tår att den går igenom.

Vindruffs i håret är ju mordernt just nu...=))
Mitt är det bara att ruffsa till så e man klar eller sätta ut huvet genom dörren så är det fixat!

Ha en fin dag i solen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

8 oktober 2009 10:07

Dagarna uar iväg , även då man ligger i sofan under favoritfilten och filosoferar om ovesäntliga ting ;))
Ha en bra dag !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 oktober 2009 11:48

Tack för era kommentarer!

Ingrid: Vi har spelat in Livvakterna - utmärkt program! Vi såg Oskyldigt dömd, men inget vidare tyckte vi. I kväll spelar vi in SOS Gute, ska bli spännande att se vad som händer ute på Ön ;).

Peter: Ha ha ha! Du har så rätt :D

Cina: Jo, visst är det modern och rikigt fräsigt med víndrufs - men det finns ju gränser för en silverpanter...

Berith: Att filosofera tror jag är livsnödvändigt oavsett det handlar om väsentliga eller oväsentliga ting. Det är ungefär som att städa hjärnan ;)

Kramar till er alla fyra!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards