Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Ännu en födelsedag!

Av Lambergsfrua - 22 oktober 2009 17:12

I vår bekantskapskrets är det många födelsedagar och andra bemärkelsedagar nu på hösten och idag är det goda vännen Anita som fyller år.


Vi brukar ringa varandra och sjunga *nåja* "Ja må hon leva många lyckliga år",  men i år är hon inte hemma . Hon är på väg hem från en vinresa  i Tyskland, så telefonsamtalet får vänta.

Grattis, grattis, grattis! säger vi från ett grådisigt Karlstad

Kramar!

 


 
 
soffie

soffie

22 oktober 2009 20:07

grattis till din vän,
Å vilken vacker Clematis:O)

http://www.soffie69.blogg.se

 
Cina

Cina

23 oktober 2009 08:49

Säger grattis till din vän!
Underbart foto du delar med dig av idag.
Tänk om det ändå vore sommar!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

23 oktober 2009 09:31

Vilken underbart vacker Clematis ! =)
Grattis till din vän !!
Önskar dig en trevlig helg !!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 oktober 2009 12:57

Grattis till din väninna. Kul att vara på vinresa, det måste vara en höjdare. Jättefin bild.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 oktober 2009 17:57

Soffie, Cina, Berith och Wiper!
Tack allihop för go'a kommentarer.
Önskar er en riktigt trevlig och avkopplande helg!
Många kramar,

http://lambergsfrua.,bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

23 oktober 2009 19:02

Jösses vicka vackra Clematisblommor!! Har du fotat dom själv? En så´n där tror jag, att jag vill ha på min balkong nästa år....

Önskar dig oxå en skön helg! Men egentligen är det ju inte så stor skillnad på helgdag och vardag numera. Alla dagar är ju lediga!! Varma kramar till dig!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Biggan

24 oktober 2009 08:57

Vad fint kort ovan presentationen!Hoppas du får en fin helg!

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 14:53

Jag blev lite förvånad i morse när jag gick in på "Medresenärskans blogg" Hon verkar ha lagt ner bloggen.
Det är väl inget som hänt henne?. Tänkte att du visste nåt som också var på hennes lista.

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

24 oktober 2009 22:41

Underbara blomster :-)) De ser ut som fantasiblommor i tyg. Ljuvliga färger!

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 oktober 2009 23:05

Stinalill:Tackar! Jo, jag har fotat dem på den grekiska ön Tilos, dit man kan komma med båt från Rhodos. Där var hela familjen, när svärsonen fyllde jämnt för några år sen.
Visst har du rätt - all dagar är ju lediga numera. Och jag njuter av det :)

Biggan: Tack för det! Tyckte det var dags att slänga solglasögonen. Solen bländar inte särskilt mycket nu ;)

Wiper: Jag har faktiskt ingen aning. Jag upptäckte samma sak nu i kväll. Bloggen finns bara inte. Tråkigt, för hon hade mycket intressant att berätta.

Kvasthilda: Nejdå, blommorna var absolut riktiga. Klematis som slingrade sig uppför en ovanligt vacker gren, tycker jag. Se för övrigt mitt svar till Stinalill.

Stor varm kram till er allihop!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

29 oktober 2009 10:25

Tack för de underbara blommorna o era tankar!
Äntligen att jag har läst din underbara blogg o sett de alltid vackra korten.
Vi ses snart...
Hälsningar Anita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards