Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Lambergsfrua - 5 november 2009 17:00

Tack snälla för alla era kommentarer! Jag svarar inte på dem nu, men jag har låäst dem alla och gläds åt att ni ger er tid att skriva. Jag har nämligen med mig Barnbarnets lilldator och sitter nere i baren 0ch skriver, för det är där den trådlösa uppkopplingen finns. Det är lite ljudligt här med glada människor och ständig bakgrundsmusik, så jag begränsar mitt bloggande - antagligen väldigt nyttigt för mig Flört


I går fick vi en lektion i portugisiska språket av En underbart snygg och charmig ung kvinna, som talade utmärkt svenska. Hon lärde oss lite smått och gott och några nyttiga fraser på portugisiska. Hon måste ha ett strålande språköra. Hon är född och uppvuxen i Portugal och är sällan i Sverige. Hennes mamma är postugisiska - men pappan är svensk. En del har då fått allt!


Idag åkte vi tåg till en veckomarknad (minns inte namnet på stan, men jag har skrivit upp det). Där fanns allt mellan himmel o0ch jord att köpa, mycket folk i rörelse och hojtande försäljare som vill få oss att handla av just dem. Nä, vi blev inte lockade att köpa något, men det var en kul upplevelse. Tog tåget till Cascais i stället och strosade runt i de gamla centrala delarna och vid hamnen- Här är mysfaktorn hög. Vi bor ju i grannstaden Estortil som känns modernare men saknar ett riktigt centrum. De här två städerna ligger dock på behagligt promenadavstånd från varandra och är sammanbundna med en fin strandpromenad. Är man trött i fötterna kan  man yta tåget två stationer i stället. Smidigt. Glad


I kväll ska vi på "brasiliansk afton" med mat, dryck och u8nderhållning. Det låter spännande. Vi är inte fler än 16 i gruppen, så vi får åka taxi i stllet för buss till resturangen.


Vädret? undrar ni kanske. Ja, idag har det varit mulet hela dagen och +18.  Som sagt typisk svensk sommar, men här går folk höstklädda. Än har vi inte använt våra jack0r, men det blir kanske i kväll Flört Och den vackra  hotellpoolen lockar inte någon.


Vad morgondagen för med sig vet vi inte, men fira MiML ska vi göra i alla fall Flört

Kramar till er alla!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards