Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Lambergsfrua - 22 november 2009 21:29

Som ni ser har jag hållit på och exprimenterat med Paintshop och lagt in en ny presentationsbild - men jag skulle ju vilja änrta den där kritvita bakgrunden till något mildare, har bara inte listat ut hur ännu. Nu struntar jag i det i kväll. Fortsätter testa en annan dag.

Önskar er alla en god natts sömn.

Många kramar!

Av Lambergsfrua - 22 november 2009 16:40

Jamen hörni, vilket attans dretväder, som man säger i Värmland (tror jag). Inget riktigt dagsljus på hela dagen och hinkvis med regn. Skönt att då kunna få vara  inne i stugvärmen och pyssla med lite av varje. Ja, jag vet det där med motion och frisk luft och dagsljus - men idag håller jag för öronen. Eller förresten, det räcker med att ta ur hörapparaterna, så hör jag ändå bara det jag vill höra Flört


Flera av er bloggarvänner har programmet Paintshop Pro i era datorer och gör otroligt fina bilder med hjälp av det. Jag har beundrat och suktat *finare ord för avundas* och nu har Barnbarnet laddat ner en gratis provversion av Paintshop till mig, som jag får ha i en månad *till mitt i julmånaden, inte särskilt smart valt av mig* och det är ju bara sååå roligt Glad.  Mycket påminner om Photoshop, så där har jag en del "gratis", men sen finns det  ju oändligt många funktioner, som jag inte har en susning om. Jag har i alla fall börjat med att lägga in olika ramar på diverse utvalda julbilder. Det blir rätt mycket "trial and error", men det är sånt man lär sig av.


Önskar er alla en rikltigt skön söndagkväll och bra start på veckan.

Många varma kramar till alla som tar sig tid att titta in här!


Här kommer två prov på hur kul jag har haft i eftermiddag Flört

 

Lucia har ju stjärngossar med sig, så vad passar då bättre än en stor stjärna som ram - men jag skulle vilja ha en lite mildare gul färg, fast det vet jag inte ännu hur man fixar till.


 

Här kommer också stjärntemat in. Påminner lite om USA:s flagga, det är bara några röda fält som fattas Flört fast det skulle ju inte passa ihop med "vår" Lucia.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards