Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Hisnande foto

Av Lambergsfrua - 2 december 2009 13:54

Vilken härlig vinterdag! Solen skiner och det är ett par minusgrader. Natten var kall och klar, månen lyste gul och rund och isen la sig på delar av Tjärnen. Och fortfarande ligger det en båt kvar vid bryggorna   


Svärsonens bror Lars-Ove, deltar i en Provinstidningens tävling "Månadens bild" med ett foto från Höga Kustenbron, som jag tycker är helt fantastiskt. Brandman Öhrn var på utbildning, och då fick han bl.a klättra upp i bron. Ruggigt, tycker Svärsonen, som helst inte vill ställa sig på en pall en gång. Men brorsan ställer sig tydligen både på pallar och stegar om det behövs   


Kolla gärna de foton som nu tävlar för november. Tycker du också att Lars-Oves foto är värt att vinna, blir jag jätteglad om du röstar på det. Före den 7 december klockan 10.


Ha en fortsatt fin dag!

Varmaste kramar till er allihop


Foto:Lars-Ove Öhrn

Jag tycker kompositionen och perspektivet är helt suveränt bra.

 
 
wiper

wiper

2 december 2009 14:55

Vilken fantastisk bild. Tror att han vinner med den bilden. Han kan ju inte ha haft såna stora anlag för svindel. Den bron har jag åkt över ett antal gånger och ännu mer över den gamla bron under min uppväxt. Halva min släkt bodde i Umeå och mamma kommer därifrån.

Klart jag skall gå in och rösta.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 december 2009 15:23

Här har det också varit soligt idag och några minusgrader och fullmåne.
Verkligen skönare än det trista väder som varit i november.
Underbart foto från Höga Kusten bron, och ja, riktigt hisnande.
Oj, vad jag längtar tillbaka till dessa trakter.
Speciellt till Nora / Nordinggrå där vår familj tillbringade somrarna när jag växte upp.
Det är ju så otroligt vackert där.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

2 december 2009 16:26

Woow vilken bild!!! Men måste vara hemskt att vara på en sådan höjd!! Lika här får svindel en halv meter över marken.
Skall klart rösta!!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
katsura

katsura

2 december 2009 16:35

Vilken fräck bild!
Om du gillar fina bilder är du välkommen att kika in på min blogg.

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 december 2009 16:56

WOW vilken bild kanonfin. Men jag skulle dö om jag var tvungen att stå så högt!
Jag har ju givetvis röstat!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 december 2009 17:37

Kommentar till Hisnande foto
Wiper: Vad roligt att både du och Inger Mayissa har minnen från den här bron och trakterna där omkring. Vi har varit där några gånger senast i somras, bara för att det är så vackert

Inger Maryissa: Jag skulle aldrig våga klättra upp så där högt. Jag har varit högst uppe i Eiffeltornet och benen vek sig. På riktigt, alltså. ALDRIG mer.

Yvonne R: En halvmeter klarar jag, men vid högre höjder får jag ett sånt otäckt sug i maggropen. Jag mår fysiskt illa av det.

Katsura: Välkommen till min blogg. Jag har kollat och du har verkligen fantastiska foton. Jag länkar till dig - hoppas det är OK.

Cina Ja. bilden tycker jag också är helt strålande. Jag skulle för det första aldrig komma så högt upp för egen maskin men skulle det av någon outgrundlig anledning ändå ske, kanske jag inte dog, men jag skulle troligen svimma snyggt och prydligt ;)

Tack för era kommentarer och tack för att ni har röstat!
Önskar er en riktigt skön onsdagskväll.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

2 december 2009 18:30

TACK för dina vänliga ord!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

2 december 2009 22:24

Jösses Amalia vicken bild!! Och hur i himlens namn är denna människa funtad, som vågar ta sig så högt upp?? Jag får pirr i magen bara av att kolla på fotot!! Skulle inte ge mig upp på det viset även om jag vore ung och frisk. Inte med en pistol mot huvét ens. Huvva ligen!!

Kramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 december 2009 22:44

Kommentar till Hisnande foto
Katsura: Tack själv för att du delar med dig av all den skönhet som naturen bjuder på!
Varma kramar!

Stinalill: Jag håller fullständigt med dig - han är en modig man totalt utan anlag för svindel.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

2 december 2009 23:34

En svindlane höjd och en fantastisk bild, blir yr i bollen bara av att tänka på hur det skulle kännas att vara där uppe, näää inget för mig, men har röstat på bilden (väl värd att vinna.)

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

3 december 2009 02:49

Hej på dej...mitt i natten...jobbar...
Det var en annorlunda bild på HÖGA KUSTEN BRON--vi bnrukar ju åka över en varje sommar fram o åter när vi åker upp till UMEÅtrakten till mina barn med familjer o min syster med man..Men då är man på vägen..inte SÅ högt uppe" Fantastiskt vacker ovanlig bild!!
Kram/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Peter

3 december 2009 07:50

En kanonbild, helt klart. Brandsoldater är minsann inte rädda av sig - och tur är väl det ;)

Kram / Peter

 
margit

margit

4 december 2009 04:00

Hej på dej!...Ja här är det mitt inatten...inte lagt oss ännu...
Titta gärna in i min blogg...de 2 rummen färdiga på övre våningen som Lasse jobbat med en längre tid..jobbt hårt..
Kram/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

6 december 2009 18:32

Wow, vilket foto, självklart lägger jag min röst på den!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annelie Bergman

10 december 2009 09:54

Hej!
Titta in på din blogg.När Höga kusten bron byggdes var jag anställd som barackstädare och vi åkte varje dag upp till pylonens topp.En underbar utsikt,man ser Ångermanlandsälven och dess skönhet.Absolut värt ett besök till Höga kusten !
Född/uppvuxen i byn strax norr om bron. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards