Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Lambergsfrua - 24 november 2011 16:03

Det är läge för ny header hos mig nu, men den har blivit lite försenad. Min sekreterare har problem med sin dator, så det dröjer lite - men den som väntar på något gott...


Idag har vi sett solen vid flera tillfällen, men för ovanlighetens skull blev det ingen spektakulär solnedgång. Så jag behövde inte ranta fram och tillbaks med kameran i högsta hugg för att försöka fånga den ultimata bilden.  


Förmiddagen ägnades åt att göra klart för advent. Höstdraperiet framför förrådsdörren på balkongen har bytts ut mot ett juligt rött, ljusbågen och stjärnorna är på plats och jag har köpt två julstjärnor. En ska jag sätta i krukan nere i entrén, där murgrönan bildar en vackert grön matta över jorden. Den andra får lysa upp på köksbordet.


Ljusbågarna i vår föreningslokal ställde vi också på plats, men det visade sig att en av dem inte fungerade. Visst är det konstigt att den kan gå sönder, medan den ligger stilla i sin kartong. Det måste väl handla om ren utmattning   


Alla lampor var hela, men den fungerade ändå inte. MiML kan aldrig låta bli att försöka reparera trasiga saker, så i eftermiddag har han kollat och skruvat och mixtrat med den trasiga ljusbågen - utan resultat.


I morgon får vi ge oss ut och skaffa en ny ljusbåge. Det ser ju lite futtigt ut med bara en ljusbåge i tre fönster.


En månad kvar till julafton! Kan någon tala om för mig vad som hände men november?


Önskar er alla en skön torsdagkväll!

Varma kramar,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards