Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Lambergsfrua - 8 maj 2011 16:48

Blommor, grönska och fågelkvitter i värmande solsken och helt vindstilla - man kan inte annat än glädjas och njuta i fulla drag.


Inget bra väder för segelturer kanske, med det finns ju motor på  segelbåtarna idag. Bilden tog jag för två år sen under vår resa längs Ostkusten med den Svenska Hurtigruten. Då var det lika lugnt och vackert som idag.


Men oj, vad jag har letat efter fotona från den resan! Jag ville ha just den här båten i stiltje. Jag bränner alltid in en säkerhetskopia på CD - men nu kunde vi bara inte hitta dem. Den absolut ingenstans.   


Till slut kom jag på att kopiera dem från min egen blogg. Usch, vilket tråkigt jobb, men nu är det klart. Så jag säger bara: "Vilken TUR att jag bloggar"!   


Folk har legat på gräsytorna i parken och vid tjärnen idag - betydligt mer lättklädda än de här två töserna - men bilden är faktiskt från samma tid  förra året.


Vi har varit ute och stavat, förstås och hängt upp påminnelser om årsstämman på anslagstavlorna i de 13 entréerna. Annars är det inte mycket att berätta. En behaglig dag med andra ord utan.    


Nu väntar middag på balkongen.

Önskar er alla en fin fortsättning på dagen.

Soliga kramar!

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards