Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Herr byxlös!

Av Lambergsfrua - 24 maj 2011 17:35

I går gästades vår Tjärn av en ensam svan - igen. Den verkade väldigt hungrig, för den låg mestadels med rumpan upp och "betade" på botten


Det såg ganska roligt ut, när den paddlade ivrigt med sina stora svarta fötter för att nå godsakerna där nere under vattnet.


Styrelsemötet i går kväll gick riktigt bra. Inga motsättningar alls, dagordninngens punkter avhandlades lugnt och smidigt.


Askmolnet från Island närmar sig Sverige och med den här blåsten lär det väl inte dröja, länge förrän vi har det över oss.


I morse såg himlen ut så här hos oss. Inte för att jag tror det är askmoln, men visst är det läckert med det vita molnstråket närmast oss och de mörka molnen, som drar in över den blå himlen.


Önskar er alla en skön kväll - och håll i hatten om ni ska gå ut i blåsten!

Soliga kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Anita

Anita

24 maj 2011 18:46

Herr Svan kanske blivit änkling och är ledsen och gömmer huvudet under ytan och gråter. Han kanske vill låtsas att han är hungrig. Stackars herr Svan. Jag är stor vän av svanar och näckrosor. Bra att mötet gick bra och med nya friska krafter är det väl spännande - Hälsa MiDL och ha nu en skön kväll tillsammans, vänner!!
Stor kram

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 maj 2011 21:18

Anita!
Jag tror du har helt rätt, för svanar lever ju i livslånga förhållanden. Jag tycker också att svanar är både ståtliga och vackra fåglar. Jag blir lika glad varje gång det kommer några på besök här. DE brukar stanna några dagar för att fylla på förråden inför den fortsatta resan norr- eller söderut beroende på årstid.
Näckrosornas blommor är mycket vackra när de flyter där på vattenytan - men huvvaligen för deras långa hala stjälkar, som slingrar sig runt benen, om man råkar simma lite fel...
Tusen tack för hälsningen, min vän - skickar en tillbaka =)
Soliga kramar!

 
Ruth

Ruth

24 maj 2011 23:10

Nu har vi fått ett riktigt blåsväder som inte tycks ge med sig, haglat rejält har det också gjort i dag även kraftiga skurar. I kväll luktade det kraftigt av svavel ute, askmolnen från vulkanen på Island gjorde sig påmind, ingen angenäm doft vill jag lova.
Du får nog gå ut och mata svanen med några brödbitar så den blir mätt i lilla maggen, kanske är magert med föda i tjärnet.
Nu skall jag gå och lägga mig, känner mig riktigt trötter.
Sov gott vännen och sussa gott !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 maj 2011 10:55

Hej Ruth!
Hoppas du har sovit gott i natt och känner dig pigg och utvilad idag.
Ja, fy katten vad det blåser. Flera av kastanjens blommor har blåst av och träden böjer sig djupt i blåsten. Nästan lite otäckt, tycker jag.
Vi har klarat oss från hagel, men ett lätt regn kom igår.
Vulkanaskan bör dofta svavel. Vi har inget sett eller känt ännu, men med de här vindarna lär det väl inte dröja länge.
Upp-och-nervända svanen fick bröd av flera godhjärtade personer, vilket gladde även måsarna enormt =D Nu har svanen försvunnit på sin resa norrut.
Soliga kramar!

 
Margit

Margit

24 maj 2011 23:14

Ja det var en häftig bild.."på den upp och nervända svanen"...
Ja det var enfin bild på bimlen..på de oilika färgerna.
Visst är det otäckt med askmolnen...och nu blir många flyg...stoppade att flyga. Skönt att man INTE har nån resa pågång.nu.
Kram och ha e så gott vännen!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

25 maj 2011 10:50

Tack för "rosor"!
Himlen var så där egendomligt färgad bara en kort stund, kanske en kvart. Det var en ren tillfällighet, att jag fick se det.
Jag tänkte som du, tur att man inte ska ut och flyga nu. Jag är också tacksam att vi hann komma hem från Spanien också i tid.
Önskar dig en fin dag!
Soliga kramar,

 
Suss

Suss

24 maj 2011 23:22

HUUU, hoppas verkligen inte det nya askmolnet kommer hitåt. Förra året satt vi fast i England, inte så länge, men tillräckligt för att vi skulle bli VÄLDIGT less. I mitten på juni ska vi dit igen, tänk om........
Då hyr jag in rumpsvanen du har, så får han flyga oss dit. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

25 maj 2011 10:45

Ja, kan du fatta att det kommer ett likadant vulkanutbrott igen efter nästan exakt ett år. Inte kul att bli fast någonstans p.g.a det. Vi reste ju till Island i början av juni förra året, men det kändes väldigt osäkert länge, om vi skulle komma iväg. Nu gjorde vi det och hade en helt fantastisk upplevelse.
Jag hoppas verkligen att ni kommer iväg till England i år igen - och jag tror faktiskt det.
Rumpsvanen hälsar att den är på väg åt andra hållet =D
Soliga kramar!

 
yvonne

yvonne

25 maj 2011 16:57

Hela balkongen är full med nåt jox...vet inte om det är aska eller bara skräp för att det blåser så :(

http://www.yvonneeblogg.blogspot.comco

Lambergsfrua

27 maj 2011 13:26

Vet du, jag tror att det kan vara både ock. Under de senaste dagarnas blåst har allt möjligt virvlat runt i luften och landat lite här och där. Vi har till och med fått in skräp på vår inglasade - kanske är det pollen, som ju kan leta sig in i minsta springa.
Idag verkar det ha lugnat ner sig i alla fall.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards