Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

OJ OJ OJ!!!

Av Lambergsfrua - 30 maj 2011 21:56

I går var jag ute och fotograferade de fina blommorna, som har planterats på ett par ställen, där vi låtit ta bort risiga gamla tallbuskar.


Visst blev det fint med de blommande rhododenfron, tuja och ett äppelträd.


Förra veckan började våra HSB-killar att lägga ut täckbark i våra rabatter helt enligt skötselavtalet. När vi kom hem från jobbet idag fick vi veta, att traktorn med barkmull i skopan hade hamnat lite snett i vår nya rabatt - och vält! Den erfarna föraren var chockad, klagade på nacksmärtor och fördes till akuten.


Detta kunde ha slutat riktigt illa. Vad spelar trasiga växter, ett brutet träd, sönderkört trappräcke och blockerad dörr till cykelförrådet för roll - huvudsaken är ju ändå att föraren klarar sig utan bestående skador.


Vi får mer information under morgondagen och vi kommer självklart att kontakta föraren sedan. Tänk så skört livet är och så snabbt det kan förändras.


Sov gott alla go'a vänner - och var rädda om er!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Suss

Suss

30 maj 2011 23:43

Huva vad hemskt, hur kunde det hända? Förr var man tvungen att ha traktorkörkort, men har man för bil så är det väl inbakat? Då kanske man inte kan hantera ett så stort och "åbäkigt" fordon. Hoppas det gick bra för föraren. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

31 maj 2011 10:56

Hej Suss!
Vi har inte hört något från den ansvarige arbetsledaren än, men han har lovat att ringa.
Killen har mångårig vana av att köra tyngre maskiner och vad jag förstår, körde han sin egen traktor.
Han kom helt enkelt lite för långt ut på den sluttande nyplanteringen, som gav vika - och olyckan var ett faktum.
Vi håller också tummarna för att han redan mår bättre och får lämna sjukhuset idag.
Ha det gott!
Soliga kramar,

 
Agneta

Agneta

31 maj 2011 00:37

God kväll!
Men usch då så hemskt det kan bli. Nacksmärtor låter definitivt inte bra alls, kan ju sitta i livet ut :-(
Nog är det så alltid, livet är skört, mycket skört.
Hoppas innerligt att allt ordnar sig till det bästa!
Nattiskram, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

31 maj 2011 11:04

God förmiddag!
Vi blev faktiskt lite skärrade, när vi fick besked om, vad som hade hänt. Nu väntar vi bara på besked från den ansvarige arbetsledaren, som håller kontakt med föraren. Vi hoppas ju självklart att han är så pass i form, så han får lämna sjukhuset idag.
Ha det gott och trevlig helg!
Soliga kramar,

 
Ingen bild

Sonen

31 maj 2011 15:15

Nu har jag äntligen blivit av med den elaka skadedjursinsekten i datorn och kan börja vara ute på nätet igen. Det var en sökmotor som installerade sig själv när jag uppgraderade Mozilla och jag fick samtidigt en mask och en trojan som förhindrade att skiten kunde tas bort. Programmet heter Searchqu och hatas just nu av mängder av användare. Har ägnat över sju timmar åt detta bara i dag.

Med andra ord har jag en del bilder och texter i din blogg att gå igenom nu ;) Otäckt med traktorn som välte, hoppas han klarar sig bra. Meloner i försommarvärmen låter inte heller fel ;) / Kramis

Lambergsfrua

31 maj 2011 19:24

Visst blir man superfrustrerad när sånt där händer med ens dator. Nu har vi ju talats vid i telefon, så vi är uppdaterade båda två.
Ja, då har du lite material att gå igenom på min blogg - både text och bilder. Have fun =D
Många varma och soliga kramar,
Ma

 
irja

irja

31 maj 2011 16:36

Hej vännen,,,
Har tagit mig tid att mingla runt mina bloggvänner, och nu är jag här hos dig.... Men kära hjärtanes så galet allting kan gå när olyckan är framme,hoppas att den erfarna traktorkillen fick beestående men,eftersom han klaga på nacksmärtor,,, en wipplerskada kan bli beestående, jag önskar han allt väl... förstår att ni blev skärrade av ett sånt besked.....
döda ting går ju att ersättas, men ett människoliv är det sämre med....
Rabatten blev fin....Kul att man gör fin för de booende.....
Ha det gott vännen, och hoppas allt väl ...
KramiZ IA.

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

31 maj 2011 19:22

Irja!
Vad roligt att du tog dig en sväng in till mig. Jag är precis som du nu, jag har inte minglat med alla bloggvännerna på länge. Det finns så mycket annat som tar min tid nu. Jag är säker på att det blir annat av till hösten och vintern - men så långt vill jag inte tänka nu i sommarvärmen =D
Killen klarade sig förvånansvärt bra, Han kommer troligen hit i morgon tillsammans med sin arbetsledare.
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Soliga kramar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards